logo tekst 6     

 

U subotu, 14. septembra, Lukavac Cement organizuje Dan otvorenih vrata, događaj koji će donijeti mnogo zabave i radosti za sve uzraste. Pozivamo vas da nam se pridružite u ovom posebnom danu ispunjenom brojnim uzbudljivim aktivnostima i nezaboravnim trenucima sa porodicom i prijateljima!

Ovaj događaj je sjajna prilika da provedete kvalitetno vrijeme sa vašim mališanima, koji će posebno uživati u bogatom programu koji smo pripremili. Od vrtuljka i vožnje autićima do karnevalskih igara i facepaintinga, zabava neće nedostajati!

LC otvorenavrata

Dan otvorenih vrata je prilika da se opustite, uživate u smijehu i igri, a sve to uz fantastičnu atmosferu koju garantujemo.

Program počinje od ranih jutarnjih sati, a vrata su otvorena za sve posjetioce. Dođite i uvjerite se zašto je ovaj događaj omiljen među porodicama. Bez obzira na uzrast, svi su dobrodošli, a osmijeh na licu je zagarantovan!

Program Događaja:
Vrtuljak i autići za najmlađe
Karnevalske igre za djecu svih uzrasta
Facepainting – kreativna zabava za djecu
Druženje, smijeh i mnogo iznenađenja!

 

Vlada Federacije Bosne i Hercegovine je utvrdila Prijedlog zakona o unutrašnjoj trgovini, kojim je, između ostalog, planirano da nedjelja bude neradna za radnike u trgovini.
Da bi Prijedlog zakona o unutrašnjoj trgovini stupio na snagu, potrebno je da ga usvoje oba doma Parlamenta FBiH.

Kako su saopćili iz entitetske vlade, riječ je o Prijedlogu Federalnog ministarstva trgovine, a koji je usklađen s brojnim aktima Evropske unije. Ovim zakonom, između ostalog, uređuju se uslovi i način obavljanja trgovine i trgovinskih usluga, oblici trgovine i način formiranja i isticanja cijena.

trgovina nedelja


Naime, dodatno se uređuju postupanja i obaveze trgovaca, a na potpuniji način uređuju se i pitanja od značaja za potrošače - odobravanje popusta, prodaja sa sniženom cijenom, itd. Uvodi se i, kako su najavili, savremena nomenklatura te klasifikacija oblika i načina trgovine, kao i novi instituti (posebne tržišne institucije i slično), a u cilju razvoja tržišne konkurencije i ravnopravnosti trgovaca.

Uređuju se i trgovačka evidencija, praćenje trgovine i tržišta, zaštita potrošača, zabrana ograničenja trgovine i privremene mjere ograničenja trgovine, kao i radno vrijeme u trgovini.

S tim u vezi, propisuje se da radno vrijeme prodajnih objekata određuje trgovac u periodu od ponedjeljka do subote u ukupnom trajanju od 90 sati sedmično te da su prodajni objekti zatvoreni nedjeljom i u dane praznika.

Precizirano je da Vlada FBiH ili resorno ministarstvo odlukom ili uredbom određuje koji su praznici neradni, kao i da se odlukom može odrediti koji su prodajni objekti dužni raditi u vrijeme praznika.

Ove odredbe o radnom vremenu neće se primjenjivati na cvjećare, pekare, suvenirnice, objekte tradicionalnih i starih obrta, kao ni na prodajne objekte koji su unutar ili su sastavni dio željezničkih i autobusnih stanica i aerodroma, benzinskih pumpi, bolnica, hotela, prostora kulturnih i vjerskih objekata, muzeja i parkova prirode, groblja i specijaliziranih prodavnica vezanih uz prodaju na grobljima.

Neće se primjenjivati ni na otkup primarnih poljoprivrednih proizvoda, prodaju vlastitih poljoprivrednih proizvoda na štandovima, stolovima i u boksovima na tržnicama i izvan tržnica na malo, kao ni prigodnu prodaju u sklopu sajmova, priredbi i izložbi, zatim putem elektronskih prodavnica, automata, kao i prodaju u proizvodnim objektima porodičnih poljoprivrednih gazdinstva.

Odredbe se neće primjenjivati ni u vrijeme proglašenja elementarne nepogode i vanrednog stanja te u tom slučaju radno vrijeme prodajnih, magacinskih i kancelarijskih objekata određivat će Federalna uprava civilne zaštite (FUCZ).

Također, propisano je da radno vrijeme dragstora traje od 00:00 do 24 sata svaki dan.

Novim zakonom se detaljno uređuje i internetska prodaja, imajući u vidu njeno sve veće učešće u ukupnom maloprodajnom prometu.

"S obzirom na to da se razvojem internetske prodaje javljaju i određene devijacije usljed pravno neuređenog stanja u oblasti elektronskog poslovanja i nepreciznih zakonskih rješenja kojima je u minimalnoj mjeri ova oblast regulirana, bilo je neophodno predvidjeti odgovarajuće mehanizme kojima će se to ponašanje sankcionirati", obrazložili su u resornom ministarstvu.

Predložene su i mjere zabrane nepoštenog trgovanja, kao i nadzor. Propisani su prekršaji za povredu odredaba ovog zakona, kao i inspekcijski nadzor nad njihovim provođenjem te kaznene odredbe. Precizirane su i materijalno-pravne odredbe kojima se daju konkretna ovlaštenja za preduzimanje upravnih radnji inspektora u postupku nadzora nad primjenom zakona, saopćili su iz Vlade FBiH.

klix.ba

Američka trgovačka komora u Bosni i Hercegovini (AmCham BiH) pokrenula je inicijativu prikupljanja sredstava u okviru priprema za tradicionalnu Gala večeru, koja okuplja poslovnu zajednicu sa ciljem pružanja podrške onima kojima je pomoć najpotrebnija.

Odabrane organizacije su ISKRA, Banja Luka, Prijateljska kuća, Doboj,Los Rosales, Mostar, SOS Dječija sela BiH, Sarajevo i Gračanica, Srce za djecu oboljelu od raka, Sarajevo, Udruga roditelja i djece s posebnim potrebama „Vedri osmijeh“, Mostar, Udruženje PIPOL, Tuzla.

Nedim Hamzić, generalni sekretar, AmCham BiH, rekao je da društveno odgovorno djelovanje nije nepoznanica privrednicima.

amcham

“Vjerujem da će privrednici prepoznati našu akciju. Pošto je danas prvi promotivni događaj u BiH pozvao bih privrednike da u decembru učestvuju u aktivnosti” – kaže Hamzić.

Tatjana Stojičić iz Udruženja Iskra kaže da se roditeljska kuća trudi da pruži psihosocijalnu podršku djeci oboljeloj od raka.

“Povratak u matičnu sredinu nakon liječenja omogućuje kamp jednom godišnje djece koja su prebolovala rak, I trudimo se da im pružimo sve da se više oporave. Sufinansiranje projekta znači mnogo”

Danijela Kegelj iz udruženja Vedri osmjeh iz Mostara kaže da trenutno skupljaju za automobil koji će pomoći transportu osoba sa invaliditetom.

“Mi smo bili ugodno iznenađeni podrškom. Vjerujem da je ovo priča o društvenoj odgovornosti”.

Ovaj događaj, naglašavaju organizatori, pruža jedinstvenu priliku za raspravu o ulozi privatnog sektora u društveno odgovornim inicijativama i mogućnostima za buduće donatorske aktivnosti.
biznis.ba

 

- Poziv preduzećima i preduzetnicima za učešće u istraživanju potreba za obukama -

metal radnik

Eda – Agencija za razvoj preduzeća u saradnji sa Vanjskotrgovinskom komorom BiH, Privrednom komorom Republike Srpske, Privrednom komorom Federacije BiH i Privrednom komorom Brčko distrikta BiH, provodi istraživanje o potrebama za obukama preduzeća u BiH.

Ovo istraživanje inicirano je preporukama OECD-a iz Izvještaja o implementaciji SBA – Akta o malim i srednjim preduzećima u BiH za dimenziju 8a (vještine za MSP), kojima je sugerisano da se uvede redovno godišnje ispitivanje potreba za obukama (znanjima i vještinama) u vodećim privrednim sektorima.

Nalazi istraživanja treba da doprinesu kreiranju sistemske podrške u ovoj, sve važnijoj dimenziji poslovanja MSP u BiH, od strane nadležnih institucija na odgovarajućim nivoima, kao i boljoj ocjeni u sljedećim izvještajima OECD-a i Evropske komisije.

Zato pozivamo preduzeća i preduzetnike da najdalje do 30. septembra 2024. popune kratki online upitnik koji se odnosi na njihovu djelatnost:

Metaloprerada: https://bit.ly/ObukeMSP_Metaloprerada
Drvoprerada: https://bit.ly/ObukeMSP_Drvoprerada
Prehrana: https://bit.ly/ObukeMSP_Hrana
Plastika: https://bit.ly/ObukeMSP_Plastika
IT sektor: https://bit.ly/ObukeMSP_IT

Za popunjavanje upitnika je potrebno oko 5 minuta. Unaprijed se zahvaljujemo na saradnji, a za eventualne dodatne informacije i tehničku podršku, preduzeća i preduzetnici mogu kontaktirati Miloša Šipragića iz Ede – Agencije za razvoj preduzeća (mejl: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite., tel. 051/300-241).

Istraživanje se provodi u okviru projekta „Napredna implementacija Akta o malom biznisu u BiH2EU – SBA u BiH2EU” kojeg realizuje Eda – Agencija za razvoj preduzeća u saradnji sa Sarajevskom regionalnom agencijom SERDA, a finansira Švedska.

BiznisInfo

 

U prostorijama NLB Banke d.d., Sarajevo održan je sastanak sa predstavnicima Udruženja poslodavaca u FBiH. Sastanku su prisustvovali predsjednica Uprave NLB Banke d.d. Lidija Žigić, izvršni direktor Sektora za poslovanje sa privredom NLB Banke d.d. Sarajevo Berin Lakomica, direktor Udruženja poslodavaca u FBiH Mario Nenadić i član UPFBiH Rijad Hasić.

Sastankom je ozvaničeno članstvo NLB Banke Sarajevo u Udruženju poslodavaca u FBiH sa jedinstvenim ciljem unapređenja i poboljšanja uslova i poslodavaca na tržištu, te otvaranja prilike da kroz zajedničke inicijative promovišemo inovacije, održivi razvoj i odgovorne poslovne prakse.

NLB UPFBiH

“Članstvo u Udruženju poslodavaca FBiH smatramo važnim korakom ka unapređenju poslovnog okruženja. Naša vizija uvijek je bila da doprinosimo razvoju privrede i zajednice, ne samo kroz kvalitetne usluge koje pružamo već i kroz aktivno sudjelovanje u kreiranju pozitivnih promjena. Kao član Udruženja, uvjereni smo da ćemo moći još aktivnije doprinositi jačanju ekonomske stabilnosti, promociji odgovornog poslovanja, te stvaranju boljih uslova za sve poslodavce i zaposlene u našoj zemlji”, izjavila je predsjednica Uprave NLB Banke d.d. Sarajevo Lidija Žigić.

Pored ostalog, razgovarano je i o nekoliko ostalih važnih tema koji se tiču digitalizacije u poslovanju, EU standarda u ESG segmentu te ostalim temama koje su u skladu sa ciljevima Banke, tržišta i Udruženja.

Udruženje poslodavaca u Federacije Bosne i Hercegovine je respektabilna platforma koja okuplja najvažnije privredne subjekte, te omogućava dijalog između poslovnog sektora, vlasti i drugih ključnih dionika.

“Veoma je važno da se NLB Banka Sarajevo priključila Udruženju u skladu sa inicijativom predstavnika Udruženja i zaključcima UO Udruženja banaka FBiH koje je podržalo pojedinačno uključivanje banaka u članstvo Udruženja. Članstvo omogućava da NLB Banka kroz rad i aktivnosti Udruženja, sudjeluje u jačanju poslovnog ambijenta, doprinosi izmjenama, dopunama i donošenju novih propisa od interesa za rad banaka. Uključivanjem u rad Udruženja, NLB Banka je osigurala i pravo da njeni predstavnici budu birani u upravljačke i druge rukovodne strukture Udruženja, u rad uspostavljenih ekonomsko-socijalnih vijeća na svim nivoima u BiH, kao i u radne grupe, stručne savjete i druga tijela Udruženja”, izjavio je direktor Udruženja poslodavac u FBiH Mario Nenadić.

Članstvom u Udruženju poslodavaca u FBiH omogućen je pristup aktuelnim informacijama od važnosti za poslodavce i poslovno okruženje, širenje poslovnih kontakata sa više od 23.000 privrednih društava i obrta naših članica, sudjelovanje na konferencijama koje organizira Udruženje tokom čitave godine i dr.

Predstavnici Banke i Udruženja usaglasili su naredne korake i aktivnosti koje će zasigurno doprinijeti unapređenju politika i propisa iz predmetne oblasti te generalno osnažiti položaj privrednika i obrta u BiH, odnosno FBiH.
rtvtk.ba