logo tekst 6     


U prostorijama nekadašnjeg Rudnika lignita Lipnica u istoimenom mjestu kod Tuzle 2004. godine osnovan je Inkubator malih i srednjih preduzeća. Danas u ovom inkubatoru djeluju 33 firme, a u jednom od proizvodnih pogona nastaju i cipele svjetski poznatog brenda Prada. Rudnik lignita Lipnica prestao je raditi 1990. godine. Za razliku od brojnih propalih prostora nekadašnjih privrednih giganata u Bosni i Hercegovini, Razvojno-poduzetnički centar Tuzla – Inkubator Lipnica skinuo je stare ograde sa rudničkih prostorija te im ponovo udahnuo život. U jednom od fabričkih pogona smještena je kompanija Bosit Industry u kojoj danas nastaju cipele nadaleko poznatih renomiranih brendova kao što su Tommy Hilfiger, Janet & Janet, ali i Prada, koja slovi za izuzetno zahtjevnog poslovnog partnera. "Naš dugogodišnji kvalitet prepoznat je od renomiranih brendova te smo uspjeli ostvariti saradnju s njima. Sa stranim klijentima imamo potpisane ugovore na dvije godine i više, a s obzirom da opravdavamo njihove zahtjeve koji su izuzetno visoki, ugovore redovno obnavljamo i produžavamo", kazala je za Klix.ba Amira Ajdaslić-Okanović u ime kompanije Bosit Industry. Više od 180 radnika radi na ručnoj obradi cipela iz Pradinog programa Miu Miu, a novonastali modeli su zbog stroge diskrecije koju zahtjeva ovaj brend skriveni od očiju javnosti. Tek rijetki imaju priliku pogledati neke od modela te se lično uvjeriti u kvalitet obuće koja je namijenjena za svjetsko tržište.

lipnica cipele

  • Svjetski poznate zvijezde u cipelama iz BiH

"Program Miu Miu namijenjen je za celebrity, tako da cipele sa žigom 'Made in Bosnia' nose svjetski poznate zvijezde", istakla je Ajdaslić-Okanović. Pradine cipele izrađuje i radnica ove kompanije Sanela Katanić-Vidaković, koja za iste kaže da su lijepe i kvalitetne. Ističe i da se radnici maksimalno trude udovoljiti zahtjevima ovog brenda koji zauzima posebno mjesto u svijetu mode. "Uglavnom je riječ o ručnoj izradi cipela. Posao je mnogo zahtjevan zbog velike preciznosti koju traži Prada. Sve mora biti na svom mjestu, odnosno prema propisima rada. Cipele se ručno ukrašavaju sa Swarovski kristalima koji su sitni, a najvažnije je da su kvalitetni", pojašnjava ona. Vrhunski Pradini proizvodi nastali u BiH danas se mogu pronaći u New Yorku, Veneciji, Milanu... Prostorije u kojima je danas smještena ova kompanija nekada su pripadale Rudniku lignita Lipnica koji je zatvoren, a Grad Tuzla 2004. godine pretvorio ga je u inkubator malih i srednjih preduzeća. Od osnivanja do danas kroz inkubator je prošlo 90 kompanija, a kreirana su 684 radna mjesta. "Osnovni cilj inkubatora je potaknuti razvoj malih i srednjih preduzeća, a kako bi se putem istih kreirala nova radna mjesta. U vrijeme osnivanja inkubatora razmišljalo se da postoje evropski fodnovi koji su naglašavali podsticanje stvaranja poslovnog ambijenta za razvoj ovakve vrste preduzeća što smo mi i iskoristili", kaže za Klix.ba direktor Razvojno-poduzetničkog centra Tuzla - Inkubator Lipnica Muris Nišić. Dodaje i da se u saradnji sa partnerima koji su u programskim aktivostima slični ovom inkubatoru, posebno Razvojnom agencijom NERDA, realizirao veliki broj projekata, kao i da je značaj ovog inkubatora prepoznat od Razvojnog programa Ujedinjenih nacija (UNDP).

  • U 33 kompanije zaposleno 314 osoba

Danas u inkubatoru koji raspolaže sa uređenim prostornim kapacitetom od 9.000 kvadratnih metara djeluju 33 kompanije koje upošljavaju 314 osoba. Sve kompanije koje obituju pod krovom ovog inkubatora moraju poštovati Zakon o radu. Zaposleni su prijavljeni, plate su redovne, porodiljni dopust traje godinu dana, a radnici uredno mogu koristiti i bolovanje. "Svi su u obavezi prijaviti radnike i dostaviti dokaze o tome, jer ti dokazi idu ka cilju da svaka kompanija može računati na subvenciju prema našim aktima, odnosno projekat je definisao da ako neko zaposli od jednog do tri radnika na minimalni period od godinu dana, ima pravo na subvencije na troškove koje kroz zakup mi fakturišemo njima", pojašnjava Nišić. Razvojno-poduzetnički centar Tuzla - Inkubator Lipnica posebne pogodnosti nudi za poduzetnike koji pokreću svoj prvi biznis. Pored besplatnog korištenja prostornih kapaciteta u prvih šest mjeseci, zainteresiranima se bez novčane naknade nudi i pomoć prilikom registracije firme te pružanje poslovnih savjeta u cilju razvijanja vlastitog biznisa. Istaknuvši da proces inkubacije traje tri godine, Nišić ističe da veće pogodnosti imaju firme koje se osnivaju u okviru inkubatora, nego postojeće koje trebaju samo prostorne kapacitete. S druge strane, potreba za širenjem prostornih kapaciteta postoji već izvjestan period, a jedna od ideja je da se prostorije Rudnika lignita Bukinje koji također nije u funkciji, pretvore u jedan novi inkubator, što bi predstavljalo i mogućnost za otvaranje nekoliko stotina radnih mjesta. "Dodatnim širenjem postigli bi raznovrsnost poslovnih kapaciteta, a time bi na lakši način mogli udovoljiti puno većem broju zahtjeva. Ovo je sve skučeno, a nekad dođemo u situaciju da kompanije iz jednog prostora moramo premještati u drugi, kako bi postigli bolji efekat", zaključuje Nišić.


Cijene pojedinih namirnica u BiH mogle bi porasti i do šest odsto prvenstveno zbog poskupljenja goriva, ali i nepovoljnih vremenskih uslova i prinosa u onim zemljama iz kojih se uzvoze proizvodi poput kafe i banana, smatraju analitičari. To će biti još jedan udar na ionako tanke novčanike bh. potrošača. "Nakon velikih izdataka za praznike ne znam kako ću izdržati poskupljenja povrća, koje već ima paprenu cijenu, i drugih namirnica, koja su najavili. Mojoj petoclanoj porodici mnoge od osnovnih namirnica su već luksuz", kaže Marina A iz Banjaluke. Zoran Pavlović, ekonomski analitičar, kaže da je kupovna snaga bh. građana vrlo niska pa se poskupljenja realizuju samo onda kada moraju. "Pitanje je trenutka kada će poskupjeti gorivo po osnovu akcize za autoputeve, što će izazvati lančanu reakciju poskupljenje sve druge robe u BiH. A svjetska cijena kafe i banana određuje uvoznu cijenu naših trgovaca i maloprodajne cijene za naše građane", rekao je Pavlović. On smatra da ako dođe do poskupljenja goriva za deset odsto svaki trgovac i proizvođač koji koristi proizvodnju i transport će to prebaciti na teret ku-paca, što će imati tzv. domino efekat.

namirnice

"Zato možemo očekivati poskupljenje određenih vrsta robe i do šest odsto", predviđa Pavlović. Željko Tatić, predsjednik Udruženja ugostitelja RS, kaže da veliki uvoznici najavljuju da   će njima poskupjeti kafa. "Pitanje je da li će oni zato ugostiteljima dići cijenu kafe i da li će je ugostitelji prema svojim gostima podići. Poskupljenje kafe daje šansu nekim manjim proizvođačima kafe", rekao je Tatić. On kaže da je cijena kafe "domaćih" proizvođača od 20  do 25 KM i smatra da će ugostitelji preći na tu jeftiniju, jer ona koju pakuju strani proizvođači košta između 45 i 50 KM po kilogramu. Prema riječima Bogdana Marjanovića, predsjednika Asocijacije samostalnih trgovina regije Banjaluka, izvjesno je povećanje cijena određenih namirnica, što će doprinijeti nestašici proizvoda i to će se odraziti na tržište. "Kupuje se na kašičicu, standard je loš i svako povećanje cijena, pa makar i od jedan odsto, se negativno odražava na trgovce. Kupuju se neophodne namirnice, a iz korpe se izbacuju one bez kojih se može", kaže Marjanović. Smatra da će se skok cijena goriva odraziti od marta i aprila, jer veleprodaju diktiraju uvoznici. U udruženjima potrošača, u kojima stalno upozoravaju na tihi rast cijena, smatraju da će nova poskupljenja, koja su već evidentna, izazvati nezadovoljstvo potrošača. "Ovo je ponovni januarski udar na džep potrošača. Riža, šećer, makarone poskupe za dva-tri feninga, a smanje im gra-mažu da kupci ne bi primijetili. U marketima su se u zadnje vrijeme sjetili prepakivati voće i povrće - spakuju vam par voćkica i zamotaju vam u nekoliko slojeva folije pa kad kupite, dođete kući i otvorite vidite da je to voće trebalo da bude odavno bačeno", ističe Murisa Marić iz Udruženja "Don" u Prijedoru. Kako kaže, zabilježeni porast cijena prevoza u Banjaluci i vode u Prijedoru pokrenuće lančanu reakaciju i u drugim gradovima.


Riješite svakodnevnu dilemu gdje i kako nabaviti prirodnu izvorsku vodu za vaš dom ili poslovni prostor i postanite jedan od mnogobrojnih zadovoljnih korisnika prirodne izvorske vode Aqua Vita. Naši visoko kvalitetni i vrlo praktični aparati za vodu omogućuju osvježenje Aqua Vita izvorskom vodom ohlađenom na 5°C u svakom trenutku. Osim konzumiranja hladne Aqua Vita prirodne izvorske vode naši aparati omogućuju i pripremu toplih napitaka (instant kafa, čaj) jer imaju mogućnost grijanja vode do 95°C. Zbog svog blagog sastava Aqua Vita se preporučuje svim kategorijama populacije, a posebno osobama starije životne dobi te adolescentima. Nizak sadržaj natrijuma čini je pogodnom za konzumaciju i kod osoba sa visokim krvnim pritiskom te diabetes mellitusom. Više informacija na telefon 066-900-020 ili putem
mail-a Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

 

Aquaaparat


Nedret Kikanović predsjednik Kantonalne privredne komore Tuzla, upriličio je danas prijem za Samira Vildić country managera fondacije za razvoj odnosa BiH i Turske – BiGMEV. Jedan je to u nizu sastanaka na kojima se iznalaze mogućnosti približavanja ove Fondacije privrednicima na području Tuzlanskog kantona, posebno, firmama članicama Komore.

Bigmev2

Uvijek aktuelna tema otovrena je i na ovom sastanku a odnosi se na konstantne napore da se uspostavi što kvalitetnija i intenzivnija saradnje tuzlanske sa komorama u Turskoj, posebno sa Privrednom komorom Istanbula. Razgovaralo se i o mogućnostima učešća turskih firmi na sajmovima u Tuzlanskom kantonu, sa akcentom na sajmove u Gradačcu, Gračanici i Lukavcu. S tim u vezi, upućen je poziv da se posredstvom Fondacije BIGMEV organizuje zajednički nastup na pomenutim a kvalitetnim i u široj regiji priznatim sajamskim manifestacijama. Također, zaključeno je kako bi za unapjeđenje odnosa među privrednicima Turske i Tuzlanskog kantona, bilo dobro upriličiti organizovane posjete određenim sajmovima u Turskoj koja je domaćin brojnim kvalitetnim sajamskim manifestacijama tokom cijele godine. Predsjednik Kikanović je ovom prilikom dogovorio dvije veoma značajne stvari za Komoru, firme članice Komore i općenito kantonalnu privredu. U ime Fondacije BIGMEV, menager Vildić je prihvatio saradnju na novom komorskom projektu a riječ je o pripremi  investicionog vodiča Tuzlanskog kantona. Ujedno, dogovoreno je da Komora u narednom periodu bude posrednik kod iskazanih interesa turskih kompanija kao i svih drugih aktivnosti koje BIGMEV realizuje na području Tuzlanskog kantona. Na sastanku u Komori koji predstavlja nastavak kvalitetne saradnje dvije institucije, razgovarano je i o planovima za 2017. godinu a vezanim za zajedničke aktivnostima u cilju promovisanja privrede TK u Turskoj. Inače, BIGMEV je organizacija osnovana 2010. godine s ciljem razvoja odnosa između Bosne i Hercegovine i Republike Turske. Fondacija već sedam godina kontinuirano radi na izvozu bh roba i usluga na tursko tržište. Sjedište Fondacije je u Istanbulu, sa predstavništima u Bursi i Sarajevu. Osnovna zadaća BIGMEV-a je spajanje stranih investitora sa poslovnim prilikama u Bosni i Hercegovini. Projekti BIGMEV-a se realizuju posredstvom institucija na području čitave Bosne i Hercegovine. Pored potpisivanja UN-ovog Globalnog sporazuma, BIGMEV je do sada realizirao mnoge upješne projekte, edukacije za menadžere malih i srednjih preduzeća, poslovne forume, ali i olakšao izvoz bh proizvoda na tursko tržište. BIGMEV je fondacija koja svu svoju dobit usmjerava u pomoć za djecu sa posebnim potrebama, zatim stipendije studentima, programe za obuku mladih poduzetnika i projekte koji će osigurati povratak iz dijasore građana BiH.


U Kantonalnoj privrednoj komori Tuzla je osnovana Grupacija proizvođača flaširane vode Tuzlanskog kantona koja će zastupati interese priozvođača s ciljem veće zastupljenosti na domaćem tržištu. Sekretar komorskog Udruženja za poljoprivredu i prehrambenu industriju Suad Selimović kazao je da je osnivanjem ove grupacije Kantonalna privredna komora TK okupila osam proizvođača flaširane vode. "Uspostavljanjem Grupacije proizvođača flaširane vode TK želimo pokazati našim građanima da imamo dobre firme, koje proizvode flaširanu vodu i imaju svu potrebnu dokumentaciju, čije se vode nalaze na listi izvorskih voda Agencije za sigurnost hrane i koje su ocijenjene po kvalitetu", rekao je Selimović. Ističe da će ova grupacija nastojati da zajednički nastupi na tržištu i na taj način što više promovira domaći proizvod. Flaširana voda je, kako je pojasnio, u kategorijama mineralna voda, prirodna voda i stona voda, a vrijednost uvoza ovih voda posljednjih godina dosegla je više od 23 miliona KM. "Cilj je okrupniti domaće proizvodnju i napraviti dobru reklamu domaćih proizvođača", podvlači Selimović, naglasivši da oni upošljavaju i do 20 ljudi, te plaćaju poreske obaveze državi. Upitan da li proizvođači izvoze vodu na inostrano tržište, kazao je da zasad vodu prodaju na domaćem tržištu te da je bilo pokušaja izvoza, međutim nisu uspjeli. Navodi primjer da je voda na carinskom terminalu zadržavana i po sedam dana i na kraju vraćena u BiH. Vlasnik firme Kobens, koja proizvodi vodu Kristal, Sabit Begić smatra da bi Grupacija ubuduće morala skrenuti pažnju javnosti na značaj i važnost domaće vode na domaćem tržištu. "Mi smo uveliko potisnuti od uvoznih voda i ozbiljno smo ugroženi te niko od nas nije iskoristio više od 20 posto svojih kapaciteta", upozorio je Begić. Naveo je problem koncesija za vodu, naglasivi da koncesija za vodu košta četiri puta više nego koncesija za kamen, pijesak, ugalj i slično. Tvrdi da njegova firma proizvede dnevno od 5 do 7 tona vode, ali da bi mogao proizvoditi i deset puta više. Nakon formiranja Odbora Grupacije, za predsjednicu je izabrana Demira Isović direktorica firme "Kreativa marketing" Tuzla, distributer flaširane vode "Diva".

grupacijavoda