logo tekst 6     

Povlačenje prijedloga Zakona

Prijedlozi za unapređenje koncesija


Udruženje za energetiku, rudarstvo i industriju Kantonalne privredne komore Tuzla, u Banovićima je organizovalo redovnu sjednicu Odbora Udruženja a u okviru Programa rada Udruženja za 2015. godinu. Tema sastanka bilo je “Aktuelno stanje i prijedlozi za unapređenje koncesija u jačanju privrednog razvoja”. Nakon uvodnih izlaganja i diskusije u kojoj su učestvovali skoro svi prisutni donešen je glavni zaključak prema kojem se zahtijeva povlačenje prijedloga Zakona o koncesijama F BiH, koji je u Domu naroda Parlamenta F BiH i da novouspostavljene vlasti, svih nivoa, pristupe izradi sasvim novog zakona na čijoj izradi treba da rade kompetentne osobe na principu multidiciplinarnosti. Potrebno je glavni zaključak promovirati u svim medijima te sa istim informirati poslanike Parlamenta F BiH, stav je i zaključak sudionika sastanka Odbora. Tokom sjednice data su pojašnjenja osnovnih pojmova i zakonske reuglative vezanih za koncesije, razgovaralo se i o načinima dodjele koncesija te o predmetima koncesije na području Tuzlanskog kantona koji se koriste na osnovu zaključenih ugovora o koncesiji. Zaključak ovog skupa predočen je u prijedloge za unaprjeđenje koncesija. "I pored činjenice da je u proteklom periodu izvršen obuhvat značajnog dijela prirodnih bogatstava sa kojima raspolaže Tuzlanski kanton, i u narednom periodu je potrebno nastaviti sa aktivnostima na dodjeli koncesija za resurse sa kojima raspolaže Kanton, po bilo kom od ranije navedenih modela. Treba napomenuti da se u postupku dodjele koncesije nalazi 8(osam) predmeta za koje je realno očekivati da bi se mogli okončati i na osnovu toga zaključiti ugovori o koncesiji do kraja 2015.godine. Navedeni predmeti su uglavnom iz oblasti korištenja voda na području Kantona, te u nadležnosti Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede TK, kao koncesora. Jedan od razloga na insistiranju za korištenje prirodnih dobara zaključivanjem ugovora o koncesiji je i taj što se time dovode u ravnopravan položaj na tržištu privredni subjekti koji svoju djelatnost obavljaju u skladu sa zaključenim ugovorom, a samim tim i plaćanjem koncesione naknade, sa privrenim subjektima koji to rade bez zaključenog ugovora. U prilog ovome ide i činjenica da je donošenjem Zakona o izmjenama i dopunama zakona o koncesijama, propisan inspekcijski nadzor nad provođenjem Zakona o koncesijama i suzbijanje nelegalnog korištenja prirodnih dobara koja predstavljaju predmete koncesija. Sama činjenica da 80% prihoda od koncesija, pripada lokalnim zajednicama, koje ta sredstva koriste za nova istraživanja ili za izgradnju objekata infrastrukture u cilju poboljšanja uslova življenja svih građana na području te zajednice, ide u prilog tome da općine treba permanentno da rade na tome da se potencijalni predmeti koncesije prezentiraju javnosti i potencijalnim koncesionarima. Dokument o politici dodjele koncesija na području Tuzlanskog kantona, sadrži sve prirodne resurse sa kojima su u datom trenutku raspolagale općine na području Tuzlanskog kantona, što nikako ne znači da se u međuvremenu nisu pojavile nove ideje ili došlo do saznanja o mogućem postojanju određenih resursa za koje bi trebalo raditi dodatna istraživanja, kako od strane javnog tako i od strane privatnog sektora. Ovome treba pridodati i započete aktivnosti na provođenju Zakona o javnoprivatnom partnerstvu, koje podrazumijeva stvaranje uslova pod kojima domaća i strana pravna lica u većinskom privatnom vlasništvu, mogu realizovati projekte javno-privatnog partnerstva sa javnim partnerima u Kantonu, u cilju zadovoljavanja potreba od interesa za javnog  partnera u oblastima:

  • obrazovne, kulturne i sportske infrastrukture,
  • zdravstvene infrastrukture,
  • informaciono-komunikacijske infrastrukture,
  • inovacijsko-poduzetničke infrastrukture,
  • upravljanje ekološkim i čvrstim otpadom, i
  • drugim oblastima od interesa za kanton i jedinice lokalne samouprave

Komisija za koncesije će zajedno sa ministarstvima, kao koncesorima, učiniti sve da postupci dodjele koncesije traju što je moguće kraće, kao bi se potencijalni investitori što lakše odlučivali na ulaganja a samim tim i dodatna zapošljavanja. To podrazumijeva i uprošćavanje postupka dodjele koncesija, koji u svom sadašnjem obliku, iziskuje 20-tak koraka od podnošenja samoinicijativne ponude, do zaključivanja ugovora o koncesiji, uz učešće resornog ministarstva kao koncesora, Komisije za koncesije i Vlade TK. U cilju što bolje informisanosti potencijalnih korisnika predmeta koncesije, Komisija za koncesije je na web-stranici Vlade TK-regulatorno tijelo-Komisija za koncesije postavila dokumente na osnovu kojih se potencijalni koncesionari mogu informisati o načinu i postupcima ostvarivanja prava na dodjelu koncesije", prijedlozi su za unapjređenje koncesija izneseni na redovnoj sjednici Odbora Udruženja za energetiku, rudarstvo i industriju Kantonalne privredne komore Tuzla.