logo tekst 6     


Iako su podaci o broju letova i prevezenih putnika u martu daleko ispod predpandemijskog nivoa, nema mjesta za nezadovoljstvo samim tim što avioni iz Sarajeva i Tuzle uporno lete uprkos svim problemima i ograničenjima koja je nametnula pandemija.

Primjera radi, aerodromi u BiH su u martu imali ukupno 30.113 putnika dok je Tuzla sama, u martu 2019. imala 35.679 putnika, a godinu ranije čak 43.112 putnika.

wizzavion

Sarajevo je u martu zabilježilo 18.116 putnika, Tuzla 11.650, a daleko iza su Banjaluka sa 346 i Mostar sa samo 2 putnika.

U odnosu na Sarajevo, Tuzla je bolja po prosječnom broju putnika po jednom letu. Tuzla je imala 108 letova uz prosjek 107,87 putnika. Sarajevo je imalo daleko više letova (372) ali uz prosjek od samo 47,13 putnika po letu.

Wizz Air je u martu povećao broj letova sa tuzlanskog aerodroma sa februarskih 67 na martovskih 108, što je povećanje za 61% ali broj putnika je porastao samo za 38% a to znači da su martovski letovi bili slabije popunjeni (107,87 putnika po letu) u odnosu na februar (125,7). To se moglo i očekivati s obzirom da je u martu pandemija uhvatila zamah u većini evropskih država.

U aprilu, čim su se pojavile naznake smanjenja broja zaraženih i umrlih, uz povećanje broja vakcinisanih, avio kompanije je zahvatio val optimizma pred ljetnju sezonu. Kod nas je najviše profitiralo Sarajevo otvaranjem Wizz Airove baze ali je i dosta drugih kompanija pokazalo interes za letove iz Sarajeva.

Najavom Wizz Aira o otvaranju 5 linija, Banja Luka se našla u samom središtu otvorenog sukoba Ryanaira i Wizz Aira. Očekivano, Ryanair je nedugo zatim najavio letove iz Tuzle gdje je Wizz Air neprikosnoven od 2013. godine. Iako se čini da da je i za Banja Luku i Tuzlu dobro što imaju po dvije low cost kompanije koje održavaju redovne linije, opreza nikad dosta.

Low cost kompanije lako dođu ali još lakše i odu. To znači da sebi ne dozvoljavaju luksuz da održavaju i jednu liniju, i jednu bazu, ukoliko im ne donosi planirani profit. Nisu sigurne ni profitabilne linije jer će i one biti ukinute ako neke druge mogu obezbjediti još bolju zaradu.

Realno, Ryanair i Wizz Air su slonovi, a ova naša dva aerodroma trava. Malo smo tržište, posebno za Ryanair pa je prilično očito da je Ryanair tu da bi kvario posao Wizz Airu, a s druge strane Wizz Air je spremno prihvatio bačenu rukavicu i sada možemo samo da gledamo šta će se dešavati i nadati se da naša "trava" neće posve stradati.