Bh. šljiva bi u okviru program za lokalnu samoupravu i ekonomski razvoj u Bosni i Hercegovini – EU ProLocal, mogla naći svoje mjesto u svijetu kao zaštićeni brend jednog područja. Trenutno se radi na izradi izgleda budućeg loga sa kojim će se predstaviti tržištu. Lejla Adanalić, voditeljica projekta za Akta.ba je kazala da dizajneri već neko vrijeme rade sa njima na razvoju adekvatnog logotipa koji bi pratio registraciju tržišne marke. "Do sada je razvijeno sedam različitih idejnih rješenja, dva prijedloga su u užem krugu, a veći dio riješenja je ponuđen kao potencijalna nadogradnja tržišne marke šljive koja bi obuhvatila i drugo voće iz BiH. Idejna rješenja su razvijena shodno inputima i komentarima svih članova Marketinške asocijacije BiH šljive", kazala je Adanalić.
Plan je da se konačna verzija loga usvoji najkasnije do kraja prvog kvartala 2018. godine. Na pitanje da li će šljiva kao brend biti prijavljena Insitutu za zaštitu patenata i prava u Minhenu, kako je to ranije najavljeno, a na inicijativu proizvođača i kupaca sa tog područja, Adanalić kaže da još uvijek ne postoji konačna odluka da se šljiva kao brend prijavi Institutu za zaštitu patenata i prava u Minhenu, te da postupak još uvijek nije pokrenut. "Mi smo upoznali firme sa procedurom registracije, obavezama i prednostima registracije tržišne marke na EU tržištu, te podržali razvoj određenih potrebnih dokumenata za registraciju. Kada/ako Marketinška asocijacija BiH šljive usvoji odluku o pokretanju postupka, mi ćemo im pomoći oko pripreme aplikacije za prijavu tržišne marke bh. šljive Institutu za zaštitu patenata i prava u Minhenu", govori Adenalić. Razloga, odnosno prednosti registracije tržišne markice je mnogo. Osim što u marketinškom smislu omogućava dodatnu nadogradnju na već postojeći dobar imidž bh. šljive, procedure i pravila koji će se izraditi za sve koji učestvuju pod ovom tržišnom markom će doprinijeti ujednačenju i podizanju kvaliteta šljive koja se isporučuje na tržište, saradnji članica vazano za komunikaciju i pristup tržištu prodaje i nabavke, ali i kreiranju zajedničkog pakeat popratnih usluga za kupce i dobavljače od izrade ambalaža, standarda, administrativne podrške i drugih parametara. "Ono što će na kraju da bude ostvaren cilj, i ono čemu težimo jeste da će konačni kupac biti siguran da šljiva zadovoljava visoke standarde kvaliteta, firme koje su dio Marketinške asocijacije BiH šljive, će sa velikim kupcima pregovarati o saradnji kao i sa dobavljačima ali i drugim pružaocima usluga. Od farmera će se insistirati na održavanju ali i podizanju standarda proizvodnje", kazala je Adenalić. Sljedeći koraci koji će se poduzeti su podrška MABiHŠ u razvoju Sistema kontrole i pravila neophodnih za rad i održavanja tržišne marke bh. šljive, izrada zajedničke marketing strategije, te finalizacija neophodnih dokumenata. Ovaj projekat ima za cilj jačanje konkurentnost malih i srednjih preduzeća u BiH iz najdinamičnijih sektora kao što su agribiznis, drvoobrada, metaloprerada i turizam. Projektom je obuhvaćeno 20 opština. Na ovaj način se želi doprinijeti dinamičnijem socijalnom i ekonomskom razvoju u BiH. Program je vrijedan 13 miliona eura, od kojih je Evropska unija obezbijedila devet, a Vlada Njemačke četiri miliona. Program sprovodi Deutsche Gesellschaft fuer internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH.