Radovi na rekonstrukciji tunela Ormanica na magistralnom putu M1.8 Tuzla – Orašje privremeno su obustavljeni i početak rekonstrukcije ovog tunela bit će prolongiran do daljnjeg, dogovoreno je da današnjem sastanku delegacija Vlade Tuzlanskog kantona, predstavnika poslodavaca, JP Ceste FBiH, koja upravlja magistralnim putevima i koja je investitor rekonstrukcije Tunela, te kompanije „Jata“ koja je izabrana za izvođača radova na rekonstrukciji Tunela. Također dogovoreno je da se u narednih 10-15 dana utvrde alternative trenutno predloženom načinu rekonstrukcije, a koje bi bile prihvatljive, kako za poslodavce i građane Tuzlanskog kantona, tako i za same investitore.
„Mi se radujemo poslu koji se treba i mora uraditi, te poslu kojeg je dobila kompanija sa našeg kantona, ali JP Ceste FBiH nije osigurala preduslove za blokadu ovog putnog pravca. Trenutno predloženi alternativni putni pravci će umnogome otežati, pa čak i onemogućiti rad i poslovanje brojnih poslovnih subjekata“, rekao je predstavnik kompanije Bingo Eldin Tabučić, ističući podršku projektu rekonstrukcije, ali na način na koji će privreda Tuzlanskog kantona ovu rekonstrukciju što manje osjetiti na svom poslovanju.
„Nakon što smo proveli pripremne radove za rekonstrukciju, prezentirane su nam indirektne štete koje bi prouzrokovao potpuni zastoj saobraćaja kroz tunel Ormanica. Danas smo dogovorili da radove na rekonstrukciji i zbog predstojeće zimske sezone odgodimo do marta iduće godine. Također, dogovorili smo se da ćemo obraditi dodatnih 4-5 varijanti ovog projekta i da ćemo u narednom periodu prezentirati ta nova alternativna rješenja, te nadam se zajedno iznaći ono najpovoljnije rješenje za sve relevantne subjekte“, rekao je Izvršni direktor JP „Ceste FBiH“ Dedo Pjanić, dodajući da će Ceste FBiH sagledati i prezentiranu opciju izgradnje „dodatne cijevi“ na ovom putnom pravcu, te dati određene globalne okvire, ali da to zbog niza drugih zahtijeva koje bi taj projekat povukao, nije najbolja alternativa.
„Nema niti jednog razumnog čovjeka na Tuzlanskom kantonu koji nije za realizaciju ovog projekta, ali činjenica je da investitor nije sagledao ovaj projekat sa više aspekata, jer bi u ovom vremenskom okviru i na ovako predložen način rekonstrukcije, ona zaista izazvala ogromne štete. Izvoz je dominantna priča Tuzlanskog kantona i ovaj putni pravac je „žila kucavica“ od koje zavisi privreda Tuzlanskog kantona. Predloženi alternativni putni pravci znatno bi utjecali na cijenu koštanja transportnih usluga, što bi u konačnici sve morali snositi poslodavci,s jedne strane, da ne govorimo o složenosti uslova saobraćaja na tim alternativnim putevima, posebno u uslovima zimskog održavanja puteva“, rekao je predsjednik Grupacije poslodavaca Tuzlanskog kantona i direktor kompanije „Herceg“ Ramiz Karić.
„O važnosti ovog putnog pravca govori podatak da je privreda Tuzlanskog kantona upravo kroz ovaj tunel, prema graničnom prijelazu Orašje, u proteklih 9 mjeseci izvezla roba i usluga u vrijednosti 850 miliona KM, a u našem kantonu registrovano je oko 47% transportnih sredstava teretnog saobraćaja u Federaciji BiH. Sve ovo, uz niz drugih podataka govori u prilog da je zatvaranje tunela Ormanica u ovom momentu i na trenutno predloženi način nemoguća misija za privredu Tuzlanskog kantona, i mislim da bi to dovelo do nesagledivih posljedica. Samo kod jednog od prijevoznika, imamo podatak, da bi korištenje ponuđenih alternativnih putnih pravaca izazvalo štetu od oko 180.000 KM“ riječi su predsjednika Kantonalne privredne komore TK Nedreta Kikanovića.
Današnji sastanak drugi je u nizu, te Vlada na ovaj način nastoji preduprijediti ovaj problem.
„Optimista sam i očekujem da nam struka sa federalnog nivoa, za desetak dana ponudi prihvatljiva alternativna rješenja i pravce, kako bi smo izašli iz ovog problema na projektu rekonstrukcije tunela Ormanica“ zaključio je ministar trgovine, turizma i saobraćaja Mirsad Gluhić.