Gospodarska komora Federacije BiH zajedno s udrugama poslodavaca i akademskom zajednicom priprema poslovnu konferenciju čiji će zaključci biti pretočeni u reformsku agendu II, koju ćemo predstaviti u Sarajevu, krajem ožujka mjeseca sljedeće godine, izjavio je predsjednik Gospodarske komore FBiH dr. Marko Šantić, javlja Hrvatski Medijski Servis. Šantić je na predblagdanskom druženju s novinarima u sjedištu Komore u Mostaru ocijenio kako je protekla 2018. godina kad je riječ o makroekonomskim pokazateljima, bila godina stagnacije za Bosnu i Hercegovinu.
"Reformska agenda je zastala, problemi su strateške naravi, s radnom snagom, s poslovnim ambijentom. Provedeno je tek 50 posto mjera iz reformske agende i već se priča o potrebi da se kreira reformska agenda dva", kazao je Šantić.
Pojasnio je kako poslodavce tišti kreiranje poslovnog ambijenta, kako je nužno smanjenje poreznih opterećenja, kako bi se mogle povećati plaće i tako zadržati ljude, odnosno smanjiti odlazak radne snage u inozemstvo.
Sustav obrazovanja, također, treba mijenjati uvođenjem dualnog obrazovanja i tzv. tvornica učenja, što je trend na Zapadu, kazao je Šantić, te dodao kako su sve to razlozi zbog kojih je Gospodarska komora FBiH odlučila da zajedno s udrugama poslodavaca i akademskom zajednicom izradi "Reformsku agendu 2" i ponudi je vlastima u FBiH i BiH.
"Komora s nekoliko udruga poslodavaca planira krajem trećeg mjeseca u Sarajevu napraviti naš akcijski plan, navesti mjere koje nisu napravljene u Reformskoj agendi 1, ili su napravljene, ali su samo kozmetičke naravi. Nadam se da ćemo mi do kraja ožujka imati kome uputiti taj dokument, odnosno da ćemo imati vlast na federalnoj i državnoj razini", kazao je Šantić.
Dodao je kako sadašnja politička situacija negativno utječe na gospodarski sektor, pogotovo na strane investicije, gdje BiH već dugo stagnira.
"U 2017. i 2018. godini imali smo strane investicije na razini 400 milijuna KM, s čim ne možemo biti zadovoljni". kazao je Šantić ističući da Komora "kad nas već strane investicije zaobilaze", naglasak stavlja na domaće tvrtke kojima želi stvoriti dobar poslovni ambijent, kako bi te tvrtke bile konkurente i na inozemnim tržištima.
Facebook Twitter Print