logo tekst 6     


U Gradačcu će se od 28. do 31. avgusta održati 51. međunarodni sajam poljoprivrede i prehrambene industrije - Sajam šljive. Organizator ovogodišnjeg sajma je Turistička zajednica Grada Gradačca a partner je Grad Gradačac.

SljivaOO


OrganizacionI odbor 51. Sajma šljive u Gradačcu na prethodna tri sastanka razmatrao je programske sadržaje i aktivnosti na pripremi i organizaciji ove manifestacije. Kao i do sada, organizatori će se potruditi biti dobar domaćin kako bi dugogodišnjim prijateljima, ali i novim poslovnim partnerima pružili priliku da se što bolje predstave javnosti.
Kako je istaknuto, na najstarijem specijalizovanom sajmu u Bosni i Hercegovini očekuje se da svoje proizvode predstavi oko 300 izlagača iz BiH i inostranstva. Na Sajmu šljive učestvovat će proizvođači sjemenskog i sadnog materijala, proizvođači i prerađivači voća i povrća, mesa i mesnih prerađevina, alata i mehanizacije, domaćih životinja i brojni drugi.


- Do sada je dosta posla urađeno. Dogovorili smo pokrovitelje, sponzore i medijske pokrovitelje ove manifestacije. Trenutno radimo na aninmiranju izlagača. Očekujemo dolazak gostiju iz Bosne i Hercegovine, Hrvatske, Srbije, Crne Gore, Turske i Zapadne Evrope. Imat ćemo i nekoliko kolektivnih izložbi, poput Kantona Sarajevo koji će subvencionirati dolazak svojih izlagača na gradačački sajam, rekao je Amir Pašalić, direktor Sajma šljive.
U četiri dana ove tradicionalne sajamske manifestacije biće organizovane prezentacije najnovijih proizvoda i usluga iz sektora proizvodnje i prerade hrane i pića, poljoprivredne mehanizacije i zaštitnih sredstava. Također, održat će se i niz okruglih stolova, kolektivnih izložbi i prezentacija programa iz područja poljoprivrede i biznisa.
I ove godine će biti dodijeljena prestižna priznanja i medalje za kvalitetu Sajma šljive. Jedan od podsajamskih sadržaja ovogodišnje manifestacije je i 7. sajam pčelarstva sa međunarodnim učešćem. Organizatori najavljuju zanimljiv i atraktivan kulturni program kao prateći dio Sajma šljive.
Uskoro će se krenuti sa opremanjem sajmišta i uređenjem grada. Organizacioni odbor bi u narednih desetak dana trebao utvrditi program ovogodišnjeg Sajma šljive.
Kako bi se prezentovali programski sadržaji Sajma šljive te privredni i turistički potencijali, 17. jula će biti organizovana press konferencija u Vanjskotrgovinskoj komori Bosne i Hercegovine u Sarajevu.

Služba za informisanje “Sajam šljive”

 

Regulatorna komisija za energiju u FBiH (FERK) je jednoglasno usvojila da će struja poskupjeti, a poskupljenje će početi od 1. avgusta prema prijedlogu Elektroprivrede BiH koju je FERK prihvatio.
Podsjećamo, članovi FERK-a, Sanela Pokrajčić, Samir Hadžihuseinović i Vesna Marić, na današnjoj sjednici dali su saglasnost na prijedlog EPBiH kojim su tražene nove, više cijene električne energije za kategorije domaćinstva i ostala potrošnja.

Prema tom prijedlogu, koji je jednoglasno usvojen, povećanje cijene struje za kategoriju domaćinstva iznosit će 10,04 posto, a za kategoriju ostala potrošnja 7,29 posto, izvijestio je Avaz.

struja

Inače, na prošloj sjednici FERK-a s dnevnog reda je povučena tačka koja se odnosila na prijedlog EPBiH, jer su sada već bivši članovi Jasmin Bešo i Mile Srdanović smatrali da su neophodne dodatne informacije.

Ona je i danas kazala da su stručne službe u potpunosti analizirale prijedlog, a što su i regulatori pregledali te da nije bilo potrebe da se na prošloj sjednici prolongira.

Zahtjev je, rečeno je, bio kompletan i u skladu s metodologijom.

Inače, danas je Hadžihuseinović imenovan za predsjedavajućeg FERK-a do 7.oktobra ove godine.


Kantonalna privredna komora Tuzla poziva Vas na jednodnevni seminar na temu: Efikasno rukovođenje u malim i srednjim preduzećima
Program poslovne edukacije za uspješnost rukovođenja Ključ uspješnog poslovanja koji će biti održan 18.7. (četvrtak) 2024. godine od 9,oo sati u velikoj sali Komore (III sprat), Trg slobode bb Tuzla.

Edina Seminar

Seminar je namijenjen direktorima, poduzetnicima, menadžerima svih nivoa, zaposlenicima u malim i srednjim preduzećima i svima onima koji žele unaprijediti svoja znanja u oblasti efikasnog rukovođenja, timske komunikacije, motivacije, delegiranja, strukture timskih sastanaka, indikatora uspješnosti tima, popunavanje timova i ostale karakteristike efektivnog rukovođenja.

Cilj ovog programa je izgraditi ili jačati preduzeća, sa primjenom najinovativnijih metoda edukacije ( Quality circles ) kako bi profesionalni rukovodioci postigli jasnu viziju, misiju i ciljeve preduzeća, poboljšali vještine upravljanja ljudima, primjenili nove metode motivacije i komunikacije, metode delegiranja i alokacije resursa, te postavili indikator uspješnosti preduzeća.

Iznos kotizacije po učesniku:
• za članice KPKTZ: 175,00 KM (2., 3.,...n-ti učesnik iz iste firme 160,00 KM)
• za ostale polaznike: 234,00 KM (2., 3.,... n-ti učesnik iz iste firme 220,00 KM)
U cijenu je uračunat PDV.

Predavači: ICC/EAB stručni tim - internacionalni certificirani stručnjaci evropskim certifikatima sa puno svakodnevnog i realnog iskustva u različitim oblastima, kao što su korporativno upravljanje i upravljanje ljudskim resursima, komunikacija, komercijalne vještine i tehnike prodaje itd. Realizovano oko 2000 radionica sa više od 25 godina stečenog iskustva.

Popunjenu prijavu za Seminar sa dokazom o uplati kotizacije na račun broj: 132-100-0299210088 kod NLB banke d.d., potrebno je dostaviti prije održavanja Seminara, a najkasnije do utorka, 16.7.2024. godine, putem e-maila, na adresu: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

Za sve dodatne informacije, stojimo Vam na raspolaganju. Kontakt: Edina Kurtić, e-mail: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

P R I J A V A

 


- Informacija sa 63. redovne sjednice Vlade Tuzlanskog kantona -

Vlada63TK1


Danas je Vlada prihvatila Informaciju o stanju trgovačke djelatnosti na području tuzlanskog kantona u 2023.godini. Zaključno sa 31. decembrom prošle godine na području našeg kantona poslovalo je iznosio je 21.808 registriranih poslovnih subjekata u oblasti trgovine. U odnosu na 2022. godinu to je više za 391 odnosno za 1,82%. Od ovog broja 10.415 su pravna, a 11.393 fizička lica. Od ukupnog broja zaposlenih zaključno sa decembrom prošle godine na području našeg kantona (101.715 osoba), u trgovini je bilo zaposleni njih 18.545 ili 18,23% od ukupnog broja zaposlenih. Broj zaposlenih u Tuzlanskom kantonu u 2023. godini veći je za 523 zaposlena, odnosno za 0,52% u odnosu na 2022. godinu, a broj zaposlenih osoba u trgovini u 2023. godini je veći za 208 tj. 1,13% više u odnosu na 2022.godinu, navodi se u Informaciji. Prosječna neto plaća ostvarena u trgovini u 2023. godini u iznosu od 905 KM, viša je za 15,43% u odnosu na prosječnu neto plaću u trgovini u 2022. godini (784 KM), a od prosječne plaće u Tuzlanskom kantonu (1.161 KM) niža je za 22,05%, te se još uvijek nalazi među najnižim plaćama u Kantonu (pored hotelijerstva i ugostiteljstva te građevinarstva). Kada je u pitanju vanjska trgovina, ukupna vrijednost izvoza Tuzlanskog kantona u 2023. godini iznosila je 2.588.897.000 KM, što je manje za 5,25% u odnosu na 2022. godinu. Važno je istaći da je u većini kategorija proizvoda došlo do smanjenja i to: hrana i žive životinje za 3,16%, sirove materije nejestive, osim goriva 18,42%, mineralna goriva, maziva i srodni proizvodi 37,05%, mašine/strojevi i transportna sredstva 5,01%, razni gotovi proizvodi 6,52%, proizvodi nerazvrstani u kategorije 99,78%, piće i duhan“ za 0,68%. Kod kategorija Hemijski proizvodi je došlo do povećanja vrijednosti izvoza za 16,89%, kao i kod kategorije Industrijski proizvodi razvrstani prema materijalu povećanja za 33%. Najviše robe izvezeno je u Austriju, Njemačku, Srbija, Hrvatsku, Sloveniju, Italiju, Nizozemsku Mađarsku, Poljsku, Norvešku, respektivno. Od deset zemalja sa kojima Tuzlanski kanton ima najveći izvozni promet, u 2023. godini došlo je do povećanja izvoza u Poljsku (25%), Sloveniju (12,31%), Hrvatsku (7,07%), Italiju (5,83%), Njemačku (3,25%), Austriju (1,39%) i Nizozemsku (0,63%), dok je izvoz u Srbiju smanjen za 34%, Mađarsku 20,51%, Norvešku 2,58% a u ostale zemlje smanjen je za 1,62%.
Privredni subjekti u Tuzlanskom kantonu tokom 2023.godine uvezli su robe u vrijednosti 2.863.260 KM, što je za 6,11% manje nego u 2022.godine, kada smo imali uvoz od 3.049.718 KM. Do procentualnog smanjenja uvoza došlo je u većini kategorija proizvoda izuzev u kategorijima Mašine/Strojevi i transportna sredstva, Piće i duhan i Hrana i žive životinje gdje je došlo do povećanja uvoza u odnosu na 2023.godinu, prosječno za 7,71%.
Na područje Tuzlanskog kantona najviše se uvozilo robe iz SAD, Njemačke, Turske, Kine, Austrije, Italije, Srbije, Hrvatske, Slovenije, Mađarske, respektivno, a u prošloj godini najviše je porastao uvoz iz Kine i to za 19,24% i pokazuje trend rasta svake godine, a zatim kod Slovenije 10,20% i Njemačke 4,18%.
Ako se uporede podaci izvoza i uvoza može se primijetiti da je spoljnotrgovinski deficit u 2023.godini iznosio 274.363.000 KM, a pokrivenost uvoza izvozom visokih 90,40% što je više u odnosu na 2022. godinu kada je pokrivenost izvoza uvozom bila 89,6%, a spoljnotrgovinski deficit bio 317.110.000 KM.
U 2023.godini najveći spoljnotrgovinski suficit imamo sa Austrijom, dok je sa Italijom i Mađarskom izražen najveći deficit, navodi se u danas prihvaćenoj informaciji.

Odjeljenje za informisanje
2.7.2024. godine

 

Federalno ministarstvo zdravstva, Zavodom za javno zdravstvo i Udruženje PROI danas su upoznali javnost sa Pravilnikom o uslovima za posebne prostore za pušenje u smislu izuzetaka od zabrane pušenja.

Vedran Marčinko, pomoćnik Ministarstva zdravstva Federacije Bosne i Hercegovine objasnio je kako su sad stekli sve uslove da možemo primjenjivati zakon u potpunosti - objekti imaju rok prilagodbe od šest mjeseci.

Pravilnik ugo 1

"Preko 50 kvadrata objekti, oni mogu do 10 % svoje kvadrature odrediti kao pušački prostor. Pušački prostori moraju biti izdvojeni, to je najviše zanimalo naše građane i ugostitelje. Ljetne bašte ne mogu biti zatvorene sa svih strana, to moraju biti prozračni prostori otvoreni sa najmanje dvije bočne strane i ne mogu imati krov. Ovo što zovu baštama, a nisu u biti bašte, tu se ne može konzumirati duhan."

Također je naveo i kako hotelijeri mogu samo za 20% prostorija reći da su pušačke.

"Međutim, ja ne mogu ulaziti po sobama i gledati ko će konzumirati duhan, a ko neće. Oni se najmanje imaju razloga buniti", objasnio je Marčinko.

Aida Ramić Čatak, pomoćnik direktora za medicinske poslove Zavoda za javno zdravstvo Federacije BiH navela je kako su veoma često ukazivali o značaju potrebe donošenja ovog zakona u smislu dugoročne zaštite stanovništva te podsjetila kako BiH spada u zemlje visokog procenta pušača i da svake godine izgubimo 10000 života od jako spriječivih bolesti i stanja koja bi se mogle prevenirati.

Pravilnik ugo 2

"Ono što mi dugoročno očekujemo jeste da dobijemo doprinos u zaštiti zdravlja stanovništva, prevenciji pušenja, motiviranja pušača na prestanak i promociji prostora bez duhanskog dima", objasnila je Ramić-Čatak.

"Provedba ovog Pravilnika za sve nas nosi određene odgovornosti i izbore", objasnila je Ramić-Čatak.

"Za fizička i pravna lica koja su predmet izuzeća znači poštovanje pravilnika i izbori koji njima ni na koji način ne ugrožavaju poslovanje. Za korisnike prostora - pušače i nepušače, otvara se mogućnost izbora. Za pušače izuzeće znači da ta navika ostaje upražnjena na mjestima gdje ne ugrožavaju zdravlje drugih ljudi. Za nepušače promocija prostora bez duhanskog dima predstavlja ostvarenje prava na život i zdravlje bez duhanskog dima", navela je.

Pravilnik ugo 3

Jasmina Čekrić iz Udruženja PROI ističe da Bosna i Hercegovina kaska za regionom koji zabranjuju sobe za pušenje, poput Slovenije koja je na proljeće usvojila nove mjere zakona za kontrole, te takve sobe u potpunosti 'izbacila' iz upotrebe.

Također, navodi da dobar primjer dolazi s Kosova u kojem ne postoje sobe za pušenje, ali ako i postoje poput onih na aerodromima, one se pod velikim nadzorom kontrolišu. Pozvala je i RS da usvoji sličan ili još bolji zakon.

Maja Pilav, vlasnica ugostiteljskog objekta "Bistro Zdravo" rekla je da su od samog osnivanja zabranili pušenje u svom ugostiteljskom objektu, kako od običnih cigareta pa do modernih naprava u vidu električnih cigareta.

“To je naša politika od osnivanja iz razloga jer je to u skladu s našim vrijednostima, nije zdravo, te samim tim želimo pružiti našim gostima ugodnu atmosferu i oazu bezduhanskog dima” - poručuje Pilav.

Ističe da su naišli na pozitivne reakcije jer iz tog razloga gosti posjećuju njihov objekat.

“Smatram da je to velika prednost pogotovo za unapređenje našeg društva, naše države. Pušenje je štetno i to ne može poreći - kaže vlasnica ugostiteljskog objekta”, kaže Pilav.

Zaključuje da je zaštita stanovništa najbitnija te da prioritet trebaju biti djeca, koja će odrastati u zdravoj i dobroj atmosferi.

Pravilnik ugo 4