logo tekst 6     


Fabrika obuće „ Fortuna „ Gračanica jutros (14.11.) od šest sati potpuno je blokirana. Kako saznajemo 217 radnika proglašeno je viškom nakon otvaranja procesa stečaja 2.novembra. Radnici su za otkaze saznali u četvrtak 10. novembra te su odmah u petak stupili u štrajk, a danas su im se kao podrška pridružili i ostali radnici njih oko 400, koji su bila raspoređeni u sestrinske firme. Prema riječima stečajnog upravnika Muhamed Hadžića, „stečaj u „Fortuni“ je bio neminovan, jer od 2013. godine zbog dugovanja za poreze i doprinose, Poreska uprava blokirala je račune te je imovina firme čija vrijednost iznosi oko 28 miliona KM pod hipotekom.

fortuna

U “Fortuni” su formirane tri nove firme “Fortunato”, “Fortob” i “Fortex” i u njima će raditi oko 600 radnika.“ Prema riječima radnika dvije sestrinske fime aposlutno nisu registrovane u Poreskoj upravi te ni ovi radnici koji su premješteni u te pogone nisu prijavljeni. Stečajni upravnik tražio je od radnika da mu daju vremena do ponedjeljaka da vidi šta će se dalje dešavati i kako će se radnici zbrinuti, no radnici ne odustaju od svojih zahtjeva. Radnici traže da u firmu dođu pripadnici policije i SIPA-e i da stanu u njihovu zaštiti, jer je u petak kako navode došlo i do fizičkog obračuna, kada je jedan radnik povrijeđen. Direktor firme „ Fortuna“ još uvijek se nije obratio radnicima.


SAOPŠTENJE SA SASTANKA ODRŽANOG 11.11.2016. GOD. U MINISTARSTVU TRGOVINE, TURIZMA I SAOBRAĆAJA TK  VEZANO ZA RJEŠAVANJE NELEGALNOG PRIJEVOZA PUTNIKA NA PODRUČJU TUZLANSKOG KANTONA

saobracaj


Sa namjerom da se dinamiziraju aktivnosti na rješavanju nagomilanih problema u funkcionisanju prijevoza putnika i suzbijanju nelegalnog rada u oblasti prijevoza na području Tuzlanskog kantona, a naročito u oblasti taksi prijevoza, kao i da se sagledaju pravci budućeg djelovanja, u organizaciji Ministarstva trgovine, turizma i saobraćaja TK 11.11.2016. godine je održan sastanak sa svim relevantnim subjektima koji mogu doprinjeti da se stanje u ovoj oblasti značajnije popravi. Na sastanku je istaknuto da su Ministrastvo trgovine turizma i saobraćaja, odnosno Vlada TK predlaganjem, a Skupština TK donošenjem izmjena i dopuna Zakona o cestovnom prijevozu putnika na području Tuzlanskog kantona (u julu 2016. godine) omogućili nadležnim organima da se na efikasniji način uključe u borbu protiv nelegalnog prijevoza putnika na području Tuzlanskog kantona, a pogotovo u problem nelegalnog taksi prijevoza. Izmjenama i dopunama Zakona o cestovnom prijevozu putnika na području Tuzlanskog kantona između ostalog je na precizniji i kvalitetniji način definisano uređenje pružanja usluga taksi prijevoza na području općina/grada Tuzla na području Tuzlanskog kantona, čime je omogućen lakši i efikasniji rad kontrolnih organa (inspekcije i policije) koji vrše kontrolu nelegalnog rada u oblasti taksi prijevoza. Takođe, cilj sastanka je bio i da se razmotri Informacija o sprovođenju mjera na suzbijanju nelegalnog rada u oblasti prijevoza putnika na području Tuzlanskog kantona u periodu I – IX 2016. godine, da se izvrši komparacija rezultata rada u prvih devet mjeseci 2016. godine sa rezultatima rada u istom periodu 2015. godine, te da se u skladu sa tim odrede smjernice za budući rad.
Učesnici satanka su istaknuli da se problem nelegalnog prijevoza na području TK mora rješavati multidisciplinarno, odnosno  u rješavanju navednog problema težište aktivnosti mora biti na kontrolnim organima (Kantonalna uprava za inspekcijske poslove TK i Ministarstvo unutrašnjih poslova TK), ali značajnu ulogu moraju uzeti i druge institucije (Ministarstvo trgovine, turizma i saobraćaja TK, nadležne općinske/gradska službe zadužene za oblast saobraćaja, Udruženja taksi prijevoznika na području TK, Udruženje za promet i komunikacije - Sekcija za unutrašnji promet putnika pri Kantonalnoj privrednoj komori, Sindikat drumskog saobraćaja, zainteresovani prijevoznici  i dr.). Samo kontinuirana aktivnost i sinergijsko djelovanje svih nadležnih organa i institucija u narednom periodu može rezultirati da se stanje u oblasti prijevoza, a naročito u oblasti taksi prijevoza, na području Tuzlanskog kantona u značajnijoj mjeri poboljša, odnosno da se  obezbjedi poslovni ambijent koji će dati šansu prijevoznicima koji legalno obavljaju djelatnost prijevoza da mogu nesmetano obavljati djelatnost za koju su registrovani i ostvarivati prihode, na osnovu kojih će uredno izmirivati obaveze prema društvenoj zajednici. Osim predstavnika Ministarstva trgovine, turizma i saobraćaja TK koji su bili organizatori navedenog sastanka, sastanku su prisustvovali i predstavnici Ministarstva unutrašnjih poslova TK, Kantonalne uprave za inspekcijske poslove TK, Udruženja taksi prijevoznika i predstavnici taksista, Udruženje za promet i komunikacije - Sekcija za unutrašnji promet putnika pri Kantonalnoj privrednoj komori, predstavnici nadležne općinske/gradska službe zadužene za oblast saobraćaja i dr. Na kraju sastanka predstavnici Udruženja taksista „TUZLA-TAXI“ Tuzla su se dodjeljivanjem zahvalnica ministru Mirsadu Gluhiću, pomoćniku ministra za saobraćaj Nenadu Lukanoviću i stručnom savjetniku Bilalu Tulumoviću zahvalili na dosadašnjoj korektnoj saradnji sa Ministarstvom ističući da su taksisti istinski zadovoljni sa dosadašnjim radom i zalaganjem na uspostavljanju zakonskog okvira u oblasti taksi prijevoza, odnosno aktivnostima koje sprovodi Ministarstvo sa ciljem eliminisanja nelegalnog rada u oblasti taksi prijevoza kao i sa brzinom rješavanja  njihovih zahtjeva.


Colosseum d.o.o. Tuzla u suradnji sa Udruženjem poslodavaca FBiH i TK po prvi put organizuje Business Strategic Forum (Made in BiH) koji će biti održan u Tuzli 09.11.2016. godine u 09:30 sati u Kongresnoj dvorani Hotela Mellain.

BSF

Radi se o nastavku uspješne kampanje BH Biznis nagrade "Gazela" i "Prepoznaj domaće-Budi ponosan-Made in BiH 2015.", sa ciljem promocije i razvoja poduzetničke klime i kulture, te unapređenje prodaje domaćih proizvoda. “Business Strategic Forum (Made in BiH) je sinonim za mjesto gdje se sastaju VIP direktori najvećih proizvođačkih i trgovačkih lanaca, te investitori u BiH i ugovaraju potencijalne poslove i dogovore vezane uz njihovo strateško širenje diljem regije ali i šire. Ovo je samo nastavak naše dugogodišnje borbe da uvezujemo poduzetnike na događajima i da ljudi krenu komunicirati međusobno”, kaže Zlatko Berbić, direktor Business Strategic Forum za portal Akta.ba, dodajući da je ovo prvi put da neko pokušava da organizira i okupi sve one koje imaju ozbiljnu proizvodnju. Cilj je umrežavanje poduzetnika radi jačanja na vlastitom tržištu ali i potencijalnih novih iskustava na izvoznom tržištu. Također, cilj događaja je omogućiti kompanijama da prepoznaju moguće elemente vlastitog razvoja, umrežavanjem osnaže I pojačaju vlastiti business u BiH, ali I povećaju izvoz, te postanu stvarni generatori razvoja privrede Bosne I Hercegovine. "Mi smo godinama radili projekat Gazela i znamo kompanije po imenima, ali rijetko susrećemo te ljude. Interesantna stvar je da se najuspješnije kompanije po rezultatima na ovim prostorima, ne pojavljuju puno u javnosti, ističe on. Kao jedan od razloga navodi taj da kompanija koja je dobitnik Gazele na nivou Federacije, taj mjesec imala četiri inspekcije. "Dakle, moramo napraviti ambijent gdje ćemo moći govoriti o pozitivnim stvarima, gdje ćemo prepoznati najuspješnije tako što ćemo im odati počast, a ne tako što ćemo im poslati inspekciju",naglašava Berbić. Podcrtava da je ovaj događaj nastavak tih istraživanja u nekom drugom obliku i da BSF ima ozbiljnu zadaću, a to je da postane snažan komunikator bh. investicijskih potencijala i prilika. "Moramo se umrežavati i stvarati brend koji će pomagati novim generacijama", naglašava on. Inače, događaj je zatvorenog tipa, ali su zainteresovane firme dobrodošle i za učešće se trebaju registrirati. Mjesta su limitirana uz obaveznu prijavu na mail: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. najkasnije do 05.11.2016.god.


U oktobru 2016. godine u JP Elektroprivreda BiH d.d.- Sarajevo ostvarena je ukupna proizvodnja električne energije u iznosu 805.738 MWh  ili 151,76% u odnosu na planiranu proizvodnju.

dalekovod

Poređenjem sa ostvarenom mjesečnom proizvodnjom u prethodnim godinama, mjesečna proizvodnju u iznosu cca 805 GWh u oktobru ove godine, predstavlja rekordnu poslijeratnu mjesečnu proizvodnju električne energije. Ukupna ostvarena proizvodnja električne energije u termoelektranama iznosila je 678.617 MWh, od čega u Podružnici Termoelektrana „Tuzla“ 421.220 MWh,  a u Podružnici Termoelektrana „Kakanj“  257.397 MWh. Hidroelektrane na Neretvi Jablanica, u oktobru 2016. godine, ostvarile su proizvodnju u količini  127.121 MWh. U prvih deset mjeseci ove godine ostvaren je značajan napredak u poslovanju rudnika u sastavu Koncerna EPBIH, što se ogleda i kroz povećanje proizvodnje uglja za 13,58 %. Posebno značajno povećanje ostvareno je u oktobru 2016. godine, kada je u rudnicima proizvedeno 443.914 tona uglja, što je  maksimalna proizvodnja uglja u posljednje dvije godine i 10 mjeseci.


Prije nešto više od jedne godine, negdje krajem prošlog ljeta, na ovom istom mjestu je istaknut značaj nastupa na sajamskim manifestacijama u zemlji i regionu. Ne samo da je to naša obaveza, usluga, dužnost prema firmama članicama Komore, nego je to ujedno i jedan od načina borbe za očuvanje komorskog sistema u regiji. Raduje činjenica da upravo ta međukomorska saradnja, ojačana i učevršćena na brojnim značajnim sajamskim manifestacijama otvara nove mogućnosti za nastup. A svaki nastup na sajmu donosi sobom i mogućnosti ostvarivanja novih poslovnih kontakata, e uz to idu i čvrsta prijateljstva iz kojih opet dolazi do kvalitetnije poslovne saradnje. Ponosni smo u Komori Tuzla da samo uspostvili takve kontakte, da ih unaprjeđujemo i svi zajedno ulažemo napore za opstanak komorskog sistema. a s druge strane, izuzetno na gode pohvale za organizaciju, zadovoljstvo urađenim, koje ispoljavaju naše firme članice.Mi se trudimo da ih predstavimo na što više sajamskih manifestacija, da opravdamo svoju ulogu i zadaću amoram priznati da nam cjelokupan rad na tom planu pričinjava i zadovoljstvo. Trudimo se predstaviti privredu Tuzlanskog kantona što šire i što češće. I zajedničku sajamsku postavku smo nazvali “Privreda TK”. Smatramo da smo postigli cilj, ispunili zadatak, članice Komore, učesnice zajedničke postavke su zadovoljne, pa nam to otvara put ka novim iskoracima, donosi nove zadaće i obaveze. A sajamskim manifestacijama na kojima je “Privreda TK” već tradicionalno prisutna, prepoznatljiva i rado viđena, ove godine smo otvorili dvije nove. Bili smo u Zrenjaninu a do kraja ove godine ćemo i u Banjaluku, o čemu ćemo pisati u decembru. Sve opet, zahvaljujući dobroj međukomorskoj saradnji, susretljivosti, zalaganju za privrednike i privredu u cijelosti. I naravno da smo itekako zadovoljni zahvalni našim komorskim prijateljima u zemlji i regionu. Da ovi redovi ne postanu sajamska hronika, tek da pomenemo kako smo u ovoj godini realizovali nastupe u Virovitici, Gračanici, Lukavcu, Mostaru, Gradačcu, Zrenjaninu, Bihaću, Zenici, Zaječaru i čeka nas Banjaluka. Bilo je i nagrada za naše firme.
Otvorili smo saradnju sa trgovinskim lancem “Konzum” i s njima u saradnji realizovali dva sajma privrede u Kozum Family centru u Tuzli , u septembru i oktobru.
Posjetili smo i firmu „Madi“ doo - društvo za proizvodnju, promet i usluge Tešanj od nedavno članicu Komore Tuzla.
Bilježimo u prethodnom periodu i značajne posjete, privredne susrete privrednika Tuzlanskog kantona sa privrednicima iz Turske i Njemačke.
Opširnije o ovim i drugim temama pišemo u našoj novini “Komorski informator” izdanje za septembar- oktobar...

Komorski10