logo tekst 6     


Novi broj Komorskog informatora donosi: - „Madi“ doo - društvo za proizvodnju, promet i usluge Tešanj - Vrhunski domaći proizvod – Značajne investicije – Zaokružen proizvodni ciklus – Konstantna edukacija -

MadiKI1


Delegacija Kantonalne privredne komore Tuzla je upriličila posjetu firmi „Madi“ doo - društvo za proizvodnju, promet i usluge Tešanj, jednoj od novih članica Komore. Prvi dojam po ulasku u ovoj bosanski grad da je potvrdu brojnih medijskih natpisa kak je „Tešanj već postao Evropa“. Vidi se to po nekoliko značajnih privrednih subjekata koji su uočljivi, upečatljivi a među njima je svakako i kompanija za proizvodnju i preradu pilećeg mesa „Madi“. Od prijema na ulasku u ovu firmu, dočeka, razgovora, do obilazaka pogona i postrojenja, iz svakog od oko 400 zaposlenih, zrači toplota i gostoprimstvo, zadovoljstvo pozicijom i uslovima u kojima se i kako se radi, a s druge strane dominira visoki profesionalizam, ozbiljnost, predanost poslu i obavezama. U razgovorima sa uposlenicima, na raznim pozicijama i zadacima, dobijamo pregršt informacija koje ukazuju na značajna ostvarenja, dobre rezultate i smione, ozbiljne poduhvate koji se planiraju realizovati u narednom periodu. Naš domaćin Mirel Dedukić zamjenik komercijalnog direktora u firmi „Madi“ nam je bio nepresušan izvor informacija. S ponosom ističe kako je firma u kojoj je uposlen, jedan od najvećih proizvođača pilećeg mesa u širem regionu, kako su više nego zadovoljni izvozom gdje prednjače zemlje regiona, kako je već u funkciji najveća klaonica na Balkanu, kako su partneri zadovoljni saradnjom,  te kako je proizvodni ciklus zaokružen od uzgoja peradi, pa do krajnjeg proizvoda. „Na tržištu BIH pojavljujemo se sa asortimanom svježe i zamrznute piletine, prerađevina i oblikovanog programa, a od nedavno i konzerviranog programa. Osim tržišta BIH, svoje proizvode izvozimo i u Srbiju, Crnu Goru, Makedoniju. Medalje sa Novosadskog sajma samo su još jedan od dokaza kada je u pitanju svojevrstan kvalitet i izvrznost iz domena svježe i zamrznute piletine, ali  i pilećih prerađevina. „Madi“ ima u potpunosti zaokružen proces proizvodnje što je jako bitno kod praćenja slijedljivosti koja je jedan od najbitnijih faktora kada je kvaliteta u pitanju. Menadžment je takvog opredjeljenja da će i u buduće ulagati velike napore da naši proizvodi budu prepoznatljivi po kvaliteti kako je to bio slučaj i u prethodnom periodu“, ističe Dedukić. Saznali smo i kako „Madi“ trenutno ima ugovore sa više od 150 kooperanata širom Bosne i Hercegovine, iako je opredjeljenje da se zbog velikih troškova transporta sarađuje sa onima što bliže klaonici. „Kapaciteti farmi kooperanata kreću se od 10.000 pa čak do 100.000 brojlera po turnusu. Jednodnevni pilići i hrana potrebna za tov obezbeđuje se u našoj režiji, a od kooperanata se vrši otkup utovljenih pilića“, pojašnjava Dedukić pa nas vodi u obilazak novih kapaciteta za uzgoj pilića, lokacije na kojima su uveliko građevinski radovi u toku, proširuju se kapaciteti, gradi se i radi. Proširuju se kapaciteti kompleksa farmi za eksplotaciju roditeljskih jata/proizvodnju rasplodnih jaja na lokaciji Ljeskovac u Rosuljama, investicija vrijedna 4 miliona KM. Priprema se sirovina za modernu klaonicu, pokrenutu prošle godine a kapaciteta 6.000 brojlera po satu. Pojašnjeno nam je da teoretski, ta klaonica može da proizvede 25 miliona brojlera na godišnjem nivou, što je ujedno čini i klaonicom najvećeg kapaciteta na prostoru bivše države.

MadiKI2


Maid Jabandžić, prvi čovjek ove uspješne bh kompanije, sredinom godine je s ponosom najavljivao nove iskorake, izgradnju farme za roditeljska jata, prijem novih radnika, pripremu novih proizvoda u asortimanu, posvećenost kvalitetu proizvoda, a sve u cilju zadovoljenja želja i ukusa kupaca. Veoma je značajan podatak da na realizaciji svih projekata, izgradnji farmi i svi potrebnih kapaciteta u cjelokupnom kompleksu, „Madi“ angažuje domaću radnu snagu, što je potvrda izjave kako u menadžmentu ove firme, u porodici Jabandžić, vjeruju u domaću pamet u domaće resurse. Vjeruju i u svoje zaposlene, obezbjeđuju im izvanredne uslove za rad i posvećeni su konstantnoj edukaciji zaposlenih. Angažauju se vrhunski stručnjaci za interne i eksterne edukacije, usavršavaju se veterinari, tehnolozi, obrazuju se kadrovi o o implementiranim standardima u firmi „Madi“ (HACCP, ISO 9001:2008, HALAL...). Radi se na osavremenjavaju, automatizaciji pogona, upotrebi moderne tehnologije kako bi se zadovoljili svi aspekti vrhunske kvalitete i sigurne higijensko-sanitarne ispravnosti. Program edukacije o peradarstvu, metodama dezinfekcije novog doba, upravljanju neophodnom dokumentacijom „Madi“ obezbijeđuje i svojim kooperantima. Nakon završene prve faze kompleksa farmi za roditeljska jata, druge faze koja čija je izgradnja u toku, najave da će pet novih objekata biti završeno do kraja januara 2017. godine, nismo ni pitali koji su novi planovi. Znamo da ih ima, ali ih ostavljamo za drugu posjetu ovoj firmi. Isto tako, nismo u ovom tekstu isticali kvalitet proizvoda sa znakom „Madi“. Ostavljamo vama da se uvjerite da brojne nagrade, medalje i plakete istaknute po zidovima upravne zgrade nisu slučajne...Mi smo se već uvjerili....

MadiKI1

Pripremio: Dino Kalesić


Novi broj Komorskog informatora donosi: - Priznanja za firme iz Tuzlanskog kantona - Više od šest stotina izlagača iz 27 zemalja – Zapažen nastup tri firme iz Tuzlanskog kantona: nagrađeni “Zmaj” pivo, “Tuzlansko pivo” i “Arix Tenzo” -

ZepsKI1


Na sajmištu Kamberovića polja u Zenici je održan 23. generalni bh Sajam ZEPS 2016. Sajam je na svečanoj ceremoniji otvorio Branimir Muidža generalni direktor Tvornice cementa Kakanj i generalni direktor HeidelbergCement grupacije u Bosni i Hercegovini te predsjednik Vijeća stranih investitora. Muidža je izrazio zadovoljstvo jčinjenicom da ZEPS okuplja i bilježi rekordan broj izlagača iz čak 27 zemalja. "ZEPS je važan dio ekonomskog sistema Bosne i Hercegovine koji povezuje privrednike. Mi smo kao država jaki, onoliko koliko je jaka naša privreda, prvenstveno poljoprivreda i industrija. Jaki smo onoliko, koliko koristimo svoje resurse, koliko imamo domaćih i stranih investitora, koliko budimo optimizam u mladima, a kako bi bili jači treba nam politička stabilnost i odgovornost. Zenica i ovaj sajam su mjesto susreta, ali i mjesto za vrijedne, kvalitetne i ambiciozne ljude", istakao je direktor Muidža. Podršku Sajmu dao je i Bruno Bojić predsjednik Vanjskotrgovinske komore BiH koji je prilikom obraćanja na svečanoj ceremoniji istakao kako u Bosni i Hercegovini trebamo graditi zajedništvo, jedinstvo, a sve u cilju razvoja države. "Želim vam uspješnu promociju proizvoda i usluga, prijateljstava i ugovora", istakao je Bojić. U okviru programskih sajamskih aktivnosti, održan je i okrugli sto na temu  "Diskusija o prioritetima za razvojne intervencije" kroz projekat razvoja tržišne poljoprivrede II (FARMA II), kojeg finansiraju američka i švedska vlada, sa predstavnicima javnog i privatnog sektora. Na površini od 18.000 m2 ove godine su se u Zenici na sajmu ZEPS predstavili izlagači iz zemlje i inostranstva, njih više od šest stotina iz 27 zemalja. Među njima značajne nastupe su zabilježile i tri firme sa područja Tuzlanskog kantona, inače članice Kantonalne privredne komore Tuzla. Riječ je o firmama "Kreativa marketing" doo Tuzla, "Pivara" dd Tuzla i Fabrika deterdženata "Dita" Tuzla koje su iz Zenice ponijele vrijedna priznanja.

  • Novo priznanje za "Kreativa marketing": “Zlatna ruža” za "Zmaj" na ZEPS-u

"Kreativa marketing" nastavlja uspješne nastupe na sajamskim manifestacijama u zemlji i inostranstvu. Nakon zlatnih plaketa i priznanja za kvalitet na sajmovima u Gradačcu, Bihaću, Zaječaru za "Zmaj pivo", zahvalnice za nastup na sajmu u Zrenjaninu, novo priznanje osvojeno u Zenici.  Na 23. generalnom bh sajmu "ZEPS 2016" koji  se održava u Zenici, "Zmaj pivo" je nagrađeno “Zlatnom ružom” za kvalitet. Izvanredan je ovo start osvajanja domaćeg i tržišta regiona, za "Kreativa marketing" doo Tuzla, vlasnika licence "Zmaj" piva i generalnog distriubtera za Bosnu i Hercegovinu i region, posebno ako se ima u vidu da se "Zmaj" pivo na policama pojavilo tek u aprilu ove godine.

ZepsKI2

  • "Zlatna ruža" za "Pivaru" dd Tuzla

Na 23. generalnom sajmu ZEPS, koji je održan u Zenici od 4. do 8. oktobra 2016. godine, Pivara Tuzla dobila je veliko priznanje, Zlatnu medalju Ruža ZEPS-a za kvalitet proizvoda Tuzlanski pilsner kao i Specijalno priznanje Sajma. Ova tradicionalna nagrada ZEPS-a je još jedna potvrda kvaliteta proizvoda Tuzlanski pilsner, najpoznatijeg brenda Pivare Tuzla. Ovo prestižno priznanje dolazi nam upravo u vrijeme povećane potražnje za našim pivom i sve to ide u prilog činjenici da brend Tuzlanski pilsner potrošači u BiH izuzetno cijene. U ime Pivare Tuzla, čast da primi ove nagrade imao je gospodin Fahrudin Salihović, direktor Pivare Tuzla.

  • Deterdžent Arix Tenzo nagrađen na Međunarodnom sajmu „ZEPS“

Komisija 23. generalnog BH sajma ZEPS 2016., dodijelila je nagradu Fabrici deterdženata Dita Tuzla za proizvod „ Arix Tenzo.“ „ Uvažavajući rezultate analize 123 Instituta u Beogradu, koja je pokazla da u konkurenciji od nekoliko deterženata,  Arix Tenzo zadovoljavaju nabolju kvalitetu pranja, Komisija je odlučila da nam pruži podršku i na ovaj način pokaže koliko je domaća proizvodnja važnja i vrijedna pažnje. Na tome smo im poseno zahvalni jer to nam daje snagu da idemo dalje“, istakao je menadžer marketinga i komercijalnih poslova Fabrike deterdženata Dita Tuzla. Nakon devet godina Arix Tenzo se vratio na police bh.tržišta.

ZepsKI3

D.K.


Fojnički krompir, jabuke iz Goražda, šljive iz Gradačca... samo su mali dio kvalitetnih domaćih plodova koji propadaju dok uvoz voća i povrća iz godine u godinu nekontrolirano raste. Posebno bode u oči podatak Vanjskotrgovinske komore BiH da je iz naše zemlje u jednoj godini na uvoz voća iz Tunisa, Egipta, Irana i Saudijske Arabije otišlo skoro deset miliona maraka! Povrće se uvozi čak i iz Perua, Kirgistana, Surinama, sa Sejšela i Tajlanda, a različite vrste žitarica iz Vijetnama, Urugvaja i s Malte.

voce

  • Prekomjeran uvoz

I dok se na sve i svašta iz uvoza daje ogroman novac, domaća proizvodnja bačena je na koljena i u nju se malo ili skoro ništa ne ulaže. Iz udruženja potrošača po ko zna koji put poručuju da je žalosno da se hrana nabavlja iz inozemstva, a domaća propada. Smatraju i da domaći proizvođači voća i povrća mogu u potpunosti zadovoljiti potrebe bh. tržišta, ali im je glavna prepreka nepotrebni i prekomjerni uvoz i činjenica da građani ipak favoriziraju strane proizvode iako su domaći kvalitetniji. Svjedoče i da su prije nekoliko godina proizvođači bili u boljem položaju, jer je urod prodavan "s grane", dok danas velike količine voća završavaju na deponijama. Ipak, Admir Kapo, predsjednik Udruženja "Kupujmo i koristimo domaće proizvode u BiH", zadovoljno iznosi podatke da se svijest građana u našoj zemlji mijenja, navodeći da je u posljednje dvije godine došlo do evidentnog povećanja kupovine domaćih proizvoda. - Građani sve više vjeruju našem proizvodu, dakle granice su se, na našu sreću, pomjerile. To potvrđuju i statistički podaci. Naime, u 2014. deficit je bio šest milijardi i 850 miliona, u 2015. bio je šest milijardi i 210 miliona. Znači, stotine miliona ostale su u državi. Svi pokazatelji govore da će 2016. biti do kraja, ako ostane ovaj trend, bolja od prošle godine. Pomak je vidljiv - navodi Kapo. Ističe da kupovinom stranog proizvoda automatski šaljemo novac za sva vremena iz BiH  te na taj način činimo sebe i kompletno društvo sve siromašnijim.

  • Žalosna situacija

Podaci pokazuju i da BiH godišnje uvozi oko 2.500 tona kornišona. Nedžad Bićo iz Udruženja poljoprivrednika FBiH rekao je da se uzgojem kornišona u BiH trenutno bavi oko 7.000 porodica, odnosno da od uzgoja kornišona živi oko 30.000 ljudi u zemlji. - Na terenu imamo žalosnu situaciju. Naše ne možemo izvesti, a domaće stoji, ili se baca. Mi godišnje uvezemo do tri tone kornišona, a u isto vrijeme bacimo četiri tone domaćih – kaže Bićo.  Navodi da je ista situacija kada su u pitanju mlijeko i mliječni proizvodi, ali i meso i prerađevine od mesa.

  • Milionske štete

- Za poljoprivrednike štete se mjere u nekoliko stotina miliona maraka. Ne razumijem svijest naših ljudi koji kupuju zamrznuto voće i povrće, dok je naše mnogo kvalitetnije. U svakom trgovačkom centru police su preplavljene uvezenim proizvodima, domaće jedva možeš i naći - kaže Bićo.


Udruženje "Ruku na srce" poziva sugrađane i predstavnike kompanija da učestvuju u humanitarnom projektu "Nijedno dijete bez paketića 2016". "Nijedno dijete bez paketića" je projekat u okviru kojeg je Udruženje „Ruku na srce“ prethodnih godina obezbijedilo novogodišnje paketiće za djecu iz socijalno ugroženih porodica registrovanih na području Kantona Sarajevo kao i djecu uključenu u program Jačanje porodice pri organizaciji SOS Dječija sela BiH uzrasta do 14 godina, koja drugačije nemaju prilike iskusiti te male radosti.

Doniraj djecijipaketici

Zahvaljujući izuzetno dobrom odzivu javnosti prethodne godine, paketiće su dobili i prvačići Osnovne škole “Srednje”, djeca iz Udruženja oboljelih od multiple skleroze Kantona Sarajevo, djeca iz Osnovne škole “Grivice“ - izbjegličko naselje Ježevac, djeca iz Javne ustanove - Centar za odgoj, obrazovanje i rehabilitaciju “Vladimir Nazor“ Sarajevo, djeca iz JU “Socijalno pedagoška životna zajednica Bihać“, djeca iz Maglaja čije su porodice pogođene poplavama u maju 2014. godine, djeca iz Kamenice kod Zvornika, djeca iz Rogatice i djeca iz Dervente uključena u program američkog Caritasa, djeca registrovana u Merhamet MDD - R.O. Goražde kao i mnogobrojne porodice koje nisu bile u mogućnosti priuštiti to malo zadovoljstvo svojoj djeci, te su se obratili Udruženju za pomoć. Nakon prošlogodišnjeg uspjeha i podijeljenih čak 1.300 paketića, članovi Udruženja su motivisani da ove godine ponovo pokušaju obradovati što veći broj djece školskog i predškolskog uzrasta. Paketići će biti podijeljeni uz prigodnu predstavu u kojoj će oživjeti heroji iz bajki, nakon čega će djeca imati priliku učestvovati i u kreativnim radionicama. Iz udruženja "Ruku na srce" poručuju: „Pomozite nam da usrećimo najmlađe! Budite dio ovog velikog projekta, donirajte igračke, slatkiše, slikovnice, školski pribor ili čak napravite sami paketić i uljepšajte početak Nove godine onima koji će se tome najviše obradovati.“ Ukoliko niste u mogućnosti dostaviti nešto od navedenoga, na žiro račun Udruženja (1990490056036171, Sparkasse Bank) možete uplatiti i novčane donacije sa naznakom: Za akciju "Nijedno dijete bez paketića". Rok za prikupljanje priloga je 12. decembar 2016. godine. Za dodatne informacije ili dostavljanje donacija kontaktirajte članove Udruženja putem sljedećih brojeva telefona: 061/377-786; 061/414-551; emaila: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. ili Facebook Fan Pagea.

Više od 60 domaćih kompanija predstavlo jee svoje proizvode na Sajmu privrede koji će se održao u subotu 22. oktobra u Konzumovim prodavnicama u Sarajevu, Tuzli, Mostaru i Banjoj Luci, a uz podršku privrednih komora četiri kantona. Svoje proizvode, uz degustaciju i propagandne materijale, u Tuzli predstavilo je oko 20 izlagača kako samostalnih djelatnosti, tako i većih renomiranih firmi, uglavnom proizvođača prehrambenih proizvoda, prirodne kozmetike, biljnih preparata i rukotvorina. Ujedno , bila je ovo prilika da učesnici sajma ostvare nove kntakte, međusobno obave razgovore i razmotre mogućnosti uspostavljanja i unapređenja poslovne saradnje. Konzum BiH na ovaj način nastoji na jednom mjestu okupiti što veći broj kompanija iz BiH, te prezentirati proizvode koje je teže pronaći na policama tržnih centara. "Kretiva Marketinga" doo Tuzla na nekoliko značajnih sajamskih manifestacija je predstavila novi proizvod na bh tržištu "Zmaj pivo" koje je zaslužilo i nekoliko značajnih priznanja. Već drugi put, predstavljeno je i u Tuzli, posjetiocima sajma u Konzumu: "Sajam poput ovog uvijek je dobra prilika da prezentiramo proizvode, posebno one koji su u više navrata osvojili nagrade za kvalitet. Pivo  proizvodimo u Hercegovačkoj pivari u Mostaru po njemačkom Zakonu iz 1516. godine o obaveznoj kvaliteti piva. Više od 20 zaposlenih se brine da proizvedemo vrhunsko pivo i da ga distribuiramo prema potrošačima. Pozdravljamo Konzumovu incijativu a komorsku organizaciju i podršku malim domaćim proizvođačima, te po drugi put predstavljamo svoje proizvode na ovom sajmu, koji nam je do sada donio mnogo poslovnih prilika i prezentirao naše proizvode kupcima”, naglasila je Mira Isović direktorica "Kretiva Marketinga" doo Tuzla.

Konzum family centar

Već drugi mini sajam privrede u Tuzli zajedno su organizovali Konzum BH i Kantonalna privredna komora Tuzla. Ovoga puta se predstavilo ok 20 izlagača, firmi članica Komore. To su: “Kreativa marketing” – “Zmaj pivo” doo Tuzla, "City" centar BCC Izvorište Tušanj - “Ajna” voda Tuzla, OPG “Veselčić” – Špionica, “Borplastika” Tuzla, ”Fana” Srebrenik, Fabrika deterdženata “Dita” Tuzla, “Solana” dd Tuzla, Hotel Tuzla dd Tuzla, ”Portanaturea” – Srebrenik, Udruženje žena poljoprivrednih proizvođača ”Agro” Vražići, ”Seif” doo Kalesija, Voćni Rasadnik Srebrenik, Tradcionalni obrt „Aronija Okanović“ Tuzla, UG „Bosper“ Tuzla – Sektor voća i povrća, Predstavnici grupacija pčelara, ljekovitog bilja i kozmetike, gljivara pri Udruženju za poljoprivredu i prehambenu industriju Kantonalne privredne komora Tuzla, Tradicionalni obrt „Menta“, Tradocionalni obrt „Mel - Alta“, Tradcionalni stari obrt  Velagić, “Piemonte” doo Tuzla, ”Corn Flips” doo Srebrenik.