- "Beograd, prijestolnica turizma" - Privreda TK i ove godine predstavljena na Sajmu turizma u Beogradu –
„Beogradski sajam“ potpisuje uspješnu organizaciju i 42. izdanja Međunarodnog beogradskog sajma turizma. I ova sajamska manifestacija je završena u fantastičnoj atmosferi, u maniru najuspešnijeg i najvećeg turističkog događaja u regionu. Uz prateće manifestacije: 11. Međunarodni sajam vina BeoWine, 16. Međunarodni sajam hotelsko-ugostiteljske opreme HORECAOPREMA i 16. Sajam suvenira “Vidi Srbiju“, događaj je pružio najbolji pregled trendova i kretanja u turističkoj privredi i otvorio nove perspektive u razvoju ove sfere biznisa. Sajam sa dugom tradicijom, regionalnim ugledom i povjerenjem učesnika i posjetilaca, pokazao je zašto je jedna od najuspešnijih manifestacija Beogradskog sajma i zaštitini znak grada Beograda. I ove godine, uz visok organizacioni i profesionalni nivo, sajam je privukao još veći broj izlagača, poslovnih posjetilaca iz svih krajeva svijeta i najšire publike i ljubitelja putovanja. Pod sloganom „Put pod noge“ u halama Beogradskog sajma, turističku ponudu i smeštajne kapacitete, kulturu i običaje, vina i specijalitete, predstavilo je više od 700 direktnih izlagača i suizlagača iz 40 zemalja. Zajedno sa poslovnim gostima na sajmu su ukupno bile prisutne 44 drzave. Zajedno, na sve četiri manifestacije, učestvovalo je više od 900 izlagača i 66.784 posjetilaca. Prvi put ove godine na Sajmu turizma predstavili su se Slovačka, Dominikanska Republika i Kenija. Gruzija, koja je prvi put izlagala na sajmu vina, održala je i turističku prezentaciju za medije, turističke agencije i važne goste pod naslovom “GEORGIA – TRAVEL DESTINATION”. Predstavnici ove zemlje najavili su još izrazenije prisustvo na slijedećem sajmu turizma.
Ovogodišnji sajam je otvorio potpredsjednik Vlade i ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić porukom da će 2020. biti
godina reformi i novih investicija u turizam Srbije. Zemlja partner ovogodišnjeg Sajma turizma bila je Arapska Republika Egipat, a u sajamskom nastupu u hali 1 Beogradskog sajma na velikom štandu zainteresovanim posjetiocima predstavili su svoje brojne turističke adute.
Najznačajnija prošlogodišnja novina na Sajmu turizma, B2B poslovni portal, uveden u saradnji sa poslovnim partnerima Privrednom
komorom Srbije i Evropskom mrežom preduzetništva, ove godine dobio je na punom značaju u povezivanju učesnika na sajmu sa
oko 9000 pregleda profla. Pored portala, ove godine izdvojen je poseban prostor za organizaciju „B2B Meetings“ sastanaka između poslovnih posjetilaca i izlagača, kao i izlagača međusobno. Sastanci su se održavali u specijalnom prostoru u hali 1, a najveći broj sastanaka imali su profesionalni kupci – predstavnici turističkih agencija iz inostranstva, koji su organizovano došli u organizaciji Beogradskog sajma.
Tokom prva dva dana sajma održano je više od 300 sastanaka u „B2B Meetings“, kao i veliki broj sastanaka na štandovima izlagača i u
Business Lounge. Tendencija rasta broja kvalitetne posjete je nastavljena, a po rezultatima anketa, kao i na osnovu direktnih razgovora sa izlagačima, ove godine napravljen je značajan pomak i po pitanju poslovne posjete, te je poslovnih gostiju bilo iz Sjedinjenih Američkih Drzava, Gruzije, Libana, Kuvajta, Singapura, Velike Britanije itd. Srbija, zemlja domaćin Sajma turizma, na sajmu je prestavila sve najbolje i najnovije u svom turizmu.
Na štandovima u hali 4, uz nastupe turistickih organizacija i gradova, promovisane su znamenitosti, domaći smeštajni kapaciteti, srbijanska kultura, običaji i suveniri. Tradicionalno, tokom Sajma turizma Turistička organizacija Srbije (TOS) organizovala je i 16. Sajam suvenira pod nazivom „Vidi Srbiju“ gdje su posjetioci na 30 izložbenih pultova mogli da vide i kupe suvenire iz svih regija Srbije. U cilju unaprjeđenja i promocije svih tipova turizma, Beogradski sajam je ove godine u hali 1A posebno predstavio omladinski turizam, urbani/avanturistički i manifestacioni turizam, koji u svijetu značajno učestvuju u ukupnim turističkim kretanjima. U hali 1 izlagale su turističke agencije, turističke organizacije, zemlja partner Egipat, inostrani izlagači, avio kompanije. U hali 2 na nivou A, osim turističkih agencija, svoju poslovnu ponudu predstavili su osiguravajuće kuće, fakulteti i više škole iz oblasti turizma i ugostiteljstva. U halama 3 i 3A odvijao se Sajam vina BeoWine, uz učešće više od 130 izlagača iz 14 zemalja. Prvi put su predstavljena vina iz Gruzije, a zatim tradicionalno i vina iz Italije, Nemačke, Francuske, Hrvatske, Slovenije, Bugarske, Severne Makedonije, Crne Gore, Poljske, Austrije, Turske i Bosne i Hercegovine. U hali 4 po običaju se predstavio domaći turizam – Turistička organizacija Srbije, Turistička organizacija Beograda, turističke organizacije gradova Srbije, strukovna udruženja, planine, banje, jezera, salaši…U halama 2B i 2C prostirala se izlozba najsavremenije opreme za hotelijerstvo i ugostiteljstvo na Sajmu HORECA-OPREMA, gdje je učestvovalo 62 izlagača iz Srbije, Hrvatske, Italije i Grčke.
Ovogodišnji sajam obilježio je i izuzetno bogat i sadržajan prateći program, uz cjelodnevna dešavanja, gostovanja renomiranih stručnjaka i predavača. Pregršt interaktivnih sadržaja, prezentacija, promocija, konferencija, degustacija, i ove godine učinio je ovaj veliki sajamski događaj podjednako privlačnim za poslovne posjetioce kao i najširu publiku. Svoju turističku ponudu u konferencijskim salama predstavili su: Ruska Federacija, Turistička organizacija Srbije, zemlja partner Arapska Republika Egipat, ambasada Indonezije, Ministarstvo turizma Republike Bugarske, Smedervska tvrđava, Turistička organizacija Vojvodine, Turistička organizacija Subotice, Turistička organizacija Valjevo i dr. Na predavanjima i master classovima učestvovali su: Ivana Nešković - STR Velika Britanija, Charlotte Noel Travel Rebel Belgija, Vicky Karantzavelou Travel Daily News Grčka, a uz podršku Privredne komore Srbije održane su radionice Booking.com. Atraktivna multimedijalna manifestacija posjetiocima je pružila jedinstvenu mogućnost da uz ekskluzivne sajamske pogodnosti na vrijeme bukiraju aranžmane za ljetnju sezonu, probaju vina i gastro specijalitete iz različitih regija i dijelova svijeta. Tokom četiri sajamska dana, Beograd je bio turistički centar i grad kosmopolitskog duha, što je uz brojne prateće događaje, promocije, prezentacije i konferencije rezultiralo velikom pažnjom javnosti i predstavnika medija za Sajam turizma, kao i značajnim brojem objava, priloga, intervjua i reportaža sa samog događaja u digitalnim i štampanim medijima. Akreditovano je oko 1000 novinara iz dvadesetak zemalja.
„Privreda TK“ na sajmu turizma
I ove godine Kantonalna privredna komora Tuzla je organizovala nastup na Međunarodnom beogradskom sajmu turizma. 42. izdanje Sajma, dalo je potvrdu da se radi o najvećoj i najznačajnijoj turističkoj manifestaciji u Srbiji i jugoistočnoj Evropi. Priliku da predstave ponude, svoje usluge i proizvode firme članice komorskog Udruženja za turizam, ugostiteljstvo i trgovinu su imale kroz tradicionalnu zajedničku sajamsku postavku pod nazivom "Privreda TK" koju organizuje Komora Tuzla. Na štandu koji je bio pozicioniran u hali 2 predstavljeni su: Svadbeni salon "Ljubavna priča" Tuzla, JKP ''Pannonica'' d.o.o. Tuzla, "MamaMia Origins Steak & Wine Restaurant" Tuzla, Hotel "Vidikovac" Divič - Zvornik, Hotel „Tehnograd“ Tuzla, "Cisp Italija" predstavništvo Tuzla, turističke agencije "Golden tours" Tuzla i "Transturist" Tuzla, Lukavački sajam turizma "List", Gradačački sajam, Turistička organizacija grada Tuzla, Turistička zajednica Tuzlanskog kantona, „Cydonia“ Gradačac, "Ordinacija Balić" Tuzla, Hotel "Mellain" - Lječilište "Aqua Bristol" Tuzla, Restoran "Bardak" Đurđevik. Biljžeimo veliki broj poslovnih posjeta našem zajedničkom izlagačkom prosotoru. Značajne su posjete posjetilaca sajma kao i izlagača a "Privredu Tk" posjetili su u Beogradu i predstavnici nekoliko kantonalnih ministarstava, institucija, organizacija i firmi članica.
Značajno je pomenuti da je u hali 1 na velikom izložbenom prostoru turističke zajednice Tuzlanskog kantona, upriličena promocija 18. sajma ekologoije i turizma "List" Lukavac. Na promociji su o ovoj sajamskoj manifestaciji govorili Edin Delić načelnik općine Lukavac, Edin Buševac ministar za trgovinu, saobraćaj i turizam TK i Aziz Čačković predsjednik OO sajma "List". Velikom broju zvanica emitovan je film o dosadašnjih 17 izdanja lukavačkog sajma i upućen poziv da učestvuju na jednoj od najznačajnijih sajamskih manifestacija iz oblasti turizma u BiH, koja se ove godine održava od 7. do 9. maja.