logo tekst 6     


Na nedavno održanom jubilarnom 20. po redu međunarodnom sajmu hrane i pića "Agros 2016" u Banjaluci, predstavilo se nekoliko privrednih subjekata sa područja Tuzlanskog kantona. Među njima, kao stalni učesnik zajedničke sajamske postavke  koju tradicionalno organizuje Kantonalna privredna komora Tuzla a pod nazivom "Privreda TK", nastupila je i "Kreativa marketing" doo Tuzla, vlasnik licence i generalni distributer za BiH "Zmaj piva". Bila je i ovo prilika da se posjetiocima sajma ponudi "Zmaj pivo" na degustaciju, prvi kontakt sa novim domaćim proizvodom. Reakcije su bile pozitivne, tražila se čaša više a ujedno su pozitivne kritike stizale od učesnika i posjetilaca sajama i na račun dizajna etikete piva, naziva, roll up banera, generalno na račun sada već jakog brenda "Zmaj". Vlasnici "Kreative marketing" su potražili i mišljenja stručnjaka, baš kao što je u posljednjih nekoliko mjeseci učinjeno na niz značajnih sajamskih manifestacija u zemlji i inostranstvu. Zatražena je ocjena kvalitete od stručne komisije pa sada značajnim priznanjima sa sajmova u Gradačcu, Zrenjaninu, Zaječaru, Zenici, Bihaću, na zidovima ureda "Kreativa marketinga", društvo pravi i priznanje iz Banjaluke. "Kreativi marketing" je dodjeljena Plaketa za kvalitet proizvoda za "Zmaj pivo". Novi uspjeh, novi iskorak za pohvalu ali i obaveza prema sve većem broju konzumenata "Zmaj piva", da se nastavi sa pokrenutim aktivnostima na promociji "Zmaj piva", na distribuciji u cijeloj Bosni i Hercegovini, premda se pilo ovo pivo i među navijačima fudbalske reprezentacije u Grčkoj, da se nastavi sa jačanjem brenda, očuvanjem kvaliteta.

ZmajBLplaketa


Vlada Tuzlanskog kantona prihvatila je tekst Sporazuma o partnerskoj saradnji na unaprjeđenju privrede između Vlade Tuzlanskog kantona i Kantonalne privredne komore Tuzla. Predmet ovog sporazuma je saradnja Vlade i Kantonalne privredne komore u oblikovanju privrednog sistema, posebno u pripremi zakonodavstva iz oblasti privrede, mjera i mehanizama privrednog sistema i mjera ekonomske politike, stvaranja povoljnog poslovnog okruženja i ostalih aktivnosti koje su od interesa za unaprjeđenje privrede, saopćeno je iz Odjeljenja za informisanje Vlade Tuzlanskog kantona.

Bego56

 


Fabrika deterdženata Dita Tuzla od ove sedmice posjeduje i najnoviji ISO standard 9001:2008, koji bi, kako se nadaju uposleni, trebao poboljšati poziciju Dite na domaćem, ali i inostranom tržištu. Kako su nam kazali u fabrici, vrijednost ovog ISO standarda je u tome što ne garantuje samo kvalitet Ditinih proizvoda već i očuvanje svih ekoloških aspekata prilikom izrade tih proizvoda.

ida tenzo

  • KVALITETNE SIROVINE

Dita je i ranije imala ISO standard, koji je prestao vrijediti u periodu u kojem je došlo do stopiranja proizvodnje. Kako bi ojačala svoju poziciju na tržištu, Dita se odlučila uvesti novi standard, za što su u fabrici sve preduslove davno ispunili. "Mi smo izvršili certifikaciju u skladu sa međunarodnim standardima i tome smo prilagodili proizvodnju, što znači da proizvodimo po najnovijim međunarodnim standardima. Certificiranje je odradio TUV Nord, koji garantuje da naša proizvodnja zadovoljava sve međunarodne standarde, te svjedoči ozbiljnom pristupu proizvodnji, koja je propraćena kvalitetnom dokumentacijom, kao i to da se u procesu proizvodnje koriste kvalitetne sirovine", kazao nam je Almir Bajrić, zamjenik stečajnog upravnika u fabrici deterdženata Dita Tuzla. Iako Dita još ne izvozi proizvode u značajnijem obimu, ovaj certifikat će zasigurno poboljšati njenu poziciju i na domaćem, ali i na inostranom tržištu, te popraviti izglede kompanije za prodajom kroz stečajni postupak. "U toku je peta prodaja Dite, a postavljena je cijena nešto veća od 14 miliona KM. Prodaja će se zatvoriti 15. novembra, ali dosad nismo imali iskazanih interesa za kupovinu po ovoj cijeni. Pisanih načelnih interesa ima za kupovinu, ali niko još nije dao novčanu ponudu", dodao je Bajrić. Početna cijena Dite je bila nešto veća od 18 miliona, ali na prethodne četiri prodaje interesanata za kupovinu nije bilo, pa je odbor povjerilaca odlučio malo smanjiti cijenu. Stav radnika i sindikata Dite bio je da fabriku neće prodati za sitan novac, kako to inače biva u stečajnim postupcima, jer vjeruju da Dita, što su pokazali u posljednju godinu i po, ima potencijala da proizvodi i za tržište BiH, ali i da izvozi.

  • ZAHTJEV TRŽIŠTA

Sada je u fabrici uposleno više od 70 radnika, koji redovno primaju plate. Iako se proizvode samo oni proizvodi čija je prodaja zagarantovana i koju tržište zahtijeva, fabrika je već dugo osposobljena za cijeli asortiman od oko 40 proizvoda. "Zasad proizvodimo samo ono što se sigurno prodaje u Bingu i Konzumu, a ostale proizvode bismo mogli proizvoditi već od sutra, samo da tržište pokaže interes. To se još nije desilo iako imamo vrhunske i industrijske proizvode, ali i one za široku potrošnju", kazao je Bajrić.


Kantonalna privredna komora Tuzla i Udruženje potrošača "Klub potrošača" TK organizuju radionicu Agencije za nadzor nad tržištem u Bosni i Hercegovini  s ciljem da što veći broj privrednika  kao i potrošača budu educirani o zakonodavnom i institucionalnom okviru za zaštitu potrošača u Bosni i Hercegovini, uključujući moguće načine rješavanja potrošačkih sporova. Radionica će se održati u srijedu 23. novembra sa početkom u 11,oo sati u prostorijama Kantonalne privredne komore Tuzla – velika sala. Agencija za nadzor nad tržištem u Bosni i Hercegovini jedna je od ključnih institucija koje svojim radom doprinose sigurnosti i kvalitetu predmeta opće upotrebe na tržištu Bosne i Hercegovine, ali i poboljšanju konkurentnosti i povećanju mogućnosti izvoza sigurnih proizvoda na evropsko i druga tržišta. Pozivamo Vas da prisustvujete ovoj radionici – da kroz prezentaciju dođete do važnih informacija o standardima sigurnosti predmeta opće upotrebe, o načinima provođenja nadzora na tržištu, mjerama koje Agencija poduzima da bi se eliminisali sa tržišta predmeti opće upotrebe nesigurni za potrošače ukoliko takve predmete Agencija pronađe na tržištu kao i o aktivnostima koje očekuju Agenciju u pristupnom periodu ka Evropskoj uniji.

potrosaci


Nakon što je dvadeset godina tražio zaposlenje, Alen Šaćirović postao je poslovođa u jednoj od najvećih bosanskohercegovačkih kompanija. On je jedan od oko 25.000 osoba koje su u proteklih godinu i po pronašle zaposlenje u Federaciji Bosne i Hercegovine.

TKposao

- U kompaniji Bingo zaposlen sam od 15. februara 2015. godine, a posao sam tražio zadnjih 20 godina. Ovo zaposlenje mi znači puno zato što sam roditelj dvoje djece koja se školuju jedna ide na fakultet, jedna srednja škola. Sretan sam što sam našao posao preko biroa Tuzla i što mi je kompanija Bingo pružila šansu za rad - kazao je Šaćirović. U Tuzlanskom, najmnogoljudnijem kantonu Federacije, u proteklom periodu, prema podacima Službe za zapošljavanje Tuzlanskog kantona, najčešće su zapošljavale kompanije iz realnog sektora, odnosno građevinskog, komercijalnog i proizvodnog sektora. Industrije koje su iskazale najveći interes i potrebu za novim uposlenicima u proizvodnji su drvna, konfekcijska, obućarska, plastična i metalna. Jedna od njih je i Lafat komerc iz Kalesije. Ova kompanija u godinu i po dana zaposlila je više od stotinu radnika. - U Lafat komercu sam zaposlena od aprila 2016. godine. Pravni fakultet sam završila 2010. godine na Univerzitetu u Tuzli. Od tada sam aktivno tražila posao. Nisam imala priliku nigdje do sada raditi jedino sam završila pripravnički odnosno olonterski staž u MUP-u Kalesija - ispričala je Feni pravnica u Lafat komercu Adela Pjanić Dodala je da nije imala priliku za neki drugi posao, ali joj sada pružena prilika te je kazala da je sada zadovoljna i da joj je zaposlenje puno pomoglo u životu u ekonomskom smislu jer ima porodicu zbog čega joj je sada mnogo lakše. Prema podacima Poreske uprave FBiH, u periodu od aprila 2015. do oktobra 2016. godine, u Federaciji BiH zabilježen je porast od 26.219 zaposlena. Za Tuzlanski kanton to znači povećanje od 6,27 posto.