logo tekst 6     

 

Poslanici u Domu naroda Parlamenta Bosne i Hercegovine usvojili su na današnjoj sjednici dopunu Zakona o radu kojom se omogućava zapošljavanje studenata na privremenim i povremenim poslovima.

Ovaj potez pozdravio je federalni ministar rada i socijalne politike Adnan Delić.

studenti

"Usvajanje ove dopune Zakona o radu predstavlja značajan korak ka poboljšanju radnih uslova za studente. Ovaj propis, odnosno dopunu Zakona o radu, smatramo da ima mnogostruke efekte, posebno efekte kada je tržište rada u pitanju. Ovo je, između ostalih, inicijativa samih poslodavaca, a ove dopune Zakona o radu će omogućiti i poslodavcima i studentima da direktno potpišu ugovor o obavljanju povremeno - privremenih poslova", istakao je ministar Delić.

Riječ je o sezonskim poslovima za koje nisu sistematizovana radna mjesta kod samog poslodavca i iz perspektive studenta ovo će studentima omogućiti da steknu određena radna iskustva, obezbijede određenu finansijsku korist, dok će poslodavcima omogućiti da dođu, posebno u sezoni i mjestima gdje su sezonski poslovi izraženi, do radne snage za ove poslove.

"Ovo se posebno odnosi na ljetni period kada imamo povećan dolazak turista u Federaciju BiH i kada su sami redovni studenti na raspustu. Ova dopuna svakako će olakšati i roditeljima iz manjih sredina koji šalju studente da studiraju u univerzitetskim gradovima. Mi svi znamo da studenti, pa čak i džaci rade, ali radi na crno. Ovo je jedinstven alat kako da legitimno i na legalan način studenti dobiju ugovor o povremeno - privremenim poslovima", zaključio je Delić.

Ministar je također naglasio da je ova dopuna rezultat inicijativa i konstruktivnog dijaloga sa svim relevantnim sudionicima, te da će Ministarstvo rada i socijalne politike nastaviti s promicanjem politika koje će unaprijediti prava i položaj svih radnika, uključujući i studente koji se zapošljavaju prema novim odredbama Zakona o radu, sve do donošenja lex specialis zakona koji se tiče studenata, a koji je u nadležnosti obrazovanja.

Podsjećamo, radi se o minimalnim dopunama Zakona koje tretiraju obavljanje privremenih i povremnih poslova gdje se može zaključiti ugovor obavljanju privremenih i povremnih poslova sa studentom, odnosno sa licem upisanim na akreditovanu visokoškolsku ustanovu koje studij pohađa redovno, vanredno, učenjem na daljinu ili kombinovanjem ova tri modela studiranja na način utveđen statutom visokoškolske ustanove u skladu sa propisima kojima se uređuje visoko obrazovanje u BiH, odnosno Federaciji BiH.

Ugovor sa studentima može se zaključiti isključivo za poslove koji nisu poslovi sa povećanim rizikom u skladu sa propisima iz oblasti zašte na radu, te za poslove za koje se kod poslodavca zaključuje ugovor o radu na određeno vrijeme, te sezonski i pomoćni poslovi sa punim ili nepunim radnim vremenom.

Ugovor sa jednim studentom se može zaključiti najviše dva puta u toku jedne godine i to najduže 180 dana u toku jedne kalendarske godine.

klix

 

Ovako bi u najkraćem mogli opisati prvi dan Sajma Kafe i Čokolade u Tuzli.
Nakon svečanog otvaranja koje je ozvaničeno tradicionalnim „srkom“ kafe „dočekuše“ na samom ulazu u HRC „Sveti Franjo“, više stotina građana Tuzle je u narednih par sati uživalo u vrhunskoj kafi i čokoladnim delicijama.

Kafa05


- Ovo je ispunjenje mog životnog sna koji dugo sanjam ... priznao je Edis Bajić idejni tvorac i organizator Sajma ispred UG Activus.
Osim njega na samom otvaranju prisutnima su se obratili i generalni konzul Republike Hrvatske u Tuzli g-din Ivan Bandić, Amra Jaganjac direktorica Turističke zajednice Tuzla, Ministar obrazovanja i nauke TK Ahmed Omerović dok je sam Sajam proglasio otvorenim gradonačelnik Tuzle Zijad Lugavić uz moderiranje Hazima Mujčinovića.
U zabavnom dijelu programa goste su zabavljali mališani iz dječijeg hora Lege Artis, Nata Bagarić, Zlatan Mujkić i Irma Hasić sa bendom.
Šest eksluzivnih kafe brendova, 15 handmade čokolaterija, čokomed API Riznice Handalić, kolači i ostale slastice… oduševili su sve posjetioce.
Novo druženje na Sajmu Kafe i Čokolade najavljujemo već za danas sa početkom od 10 sati kada nas osim degustacija očekuju i brojna stručna predavanja, a od 20 sati i prvi izdanje kviza sa Deanom Kotigom.
U petak, 17. maja 2024. godine u 14,3o sati u HKC je zakazana i posebna sjednica Udruženja za trgovinu, ugostiteljstvo i turizam i Udruženja turističkih agencija Kantonalne privredne komore Tuzla, kao vid podrške ovom Sajmu.
Sajam Kafe i Čokolade se održava od 16. do 18. 05. 2024 godine u Tuzli u Hrvatskom Kulturnom Centru “Sveti Franjo” u centru grada, a ulaz na Sajam i sva prateća dešavanja je slobodan.
Dobro nam došli!!!

- Jačati saradnju TK, BiH i Grčke - Omogućavanje boljeg i bržeg procesa izvoza i uvoza između TK, BiH i Grčke, dogovoreno je da se zajednički radi na povezivanju privrednika i jačanju poslovne saradnje –

grcka

U posjeti Kantonalnoj privrednoj komori Tuzla, a u okviru nastupne posjete Tuzli i Tuzlanskom kantonu, boravila je Nj.E. ambasador Grčke gđa Ijoana Eftimiadu (Ioanna Efthymiadou). Uvaženu gošću u pratnji Georgiosa Tosunisa (Georgios Tosounis) ekonomskog savjetnika i šefa Odjela za ekonomske i trgovinske odnose, u Komori je na sastanku primio Nedret Kikanović predsjednik Kantonalne privredne komore Tuzla sa svojim saradnicima.
Predsjednik Kikanović je ambasadoricu upoznao o privrednoj strukturi Tuzlanskog kantona i aktuelnoj situaciji u privredi, aktivnostima koje poduzima Kantonalna privredna komora Tuzla.
"Vanjskotrgovinska razmjena između naše dvije zemlje je na niskom nivou i sigurno ima prostora za unaprjeđenje, posebno kada je u pitanju Tuzlanski kanton. Statistički podaci to potvrđuju i kazuju nam da je sa Tuzlanskog kantona u Grčku u prošloj godini, izvezeno 5 miliona KM robe da je uvezeno 10,3 miliona KM roba. Naš cilj je povećati ove cifre, pojačati vanjskotrgovinsku razmjenu, jer su do sada, uprkos dobrim odnosima dvije zemlje, i izvoz i uvoz nisu bili zadovoljavajući i proporcionalni onome što obje strane mogu i treba da ponude. Znali smo od ranije a i danas nam je uvažena ambasadorica upotpunila naša saznanja da obje strane imaju šta ponuditi i da postoji prostor za napredak u ekonomskim odnosima. Mi smo, uz povezivanje privrede, povećanje izvoza u segmentu namještaja, posebno zainteresovani za povezivanje sa grčkim privrednim komorama a sve u cilju bržeg i kvalitetnijeg povezivanja privrednika, firmi članica Komore sa grčkim privrednicima", rekao je Nedret Kikanović predsjednik Kantonalne privredne komore Tuzla.
Ambasadorica Eftimiadu je predsjednika Kikanovića i njegove saradnike upoznala sa privrednim potencijalima Grčke. "Bosna i Hercegovina i Grčka imaju dobre odnose, ali i potencijal za dalju saradnju. Veoma smo zainteresovani za različite puteve do poboljšanja saradnje. Zajedno ćemo pronaći način pomoću kojeg možemo imati zajedničku korist. Smatram da postoji jaka potreba za direktinijim vanjskotrgovinskim odnosima, imajući u vidu da se većina dosadašnje razmjene odvijala posredstvom trećih zemalja. Povjerenje koje smo međusobno izgradili je veoma jako, historijska pozadina je također jaka i trebamo graditi ove odnose posebno u poslovnom svijetu. Postoji prostor za unaprjeđenje saradnje a naša uloga i zadatak su upravo da radimo na tom planu, ostvorimo što snažnije povezivanje privrednika i omogućimo kontakte koji će dovesti do novih poslovnih iskoraka”, navela je Nj.E. ambasador Grčke gđa Ijoana Eftimiadu.
Razgovaralo se još o unaprjeđenju odnosa kada je u pitanju oblast turizma, bilo je riječi i o avio saobraćaju između dvije zemlje, gosti iz Grčke su spremni dati informacije i upute vezane za oblast obnovljivih izvora energije, organizovati seminare vezane za zelenu tranziciju.
U okviru predviđenih aktivnosti tokom posjete Tuzli i Tuzlanskom kantonu, Nj.E. ambasadorica Grčke u BiH Ijoana Eftimiadu i Georgios Tosunis ekonomski savjetnik i šef Odjela za ekonomske i trgovinske odnose, susresli su sa Zijadom Lugavićem gradonačelnikom Tuzle a sastanku je prisustvovala i predsjedavajuća Predstavničkog doma Parlamenta FBiH, Mirjana Marinković Lepić. Posjeta je završena susretom sa Irfanom Halilagićem premijerom Tuzlanskog kantona.

 

Kantonalna privredna komora Tuzla poziva Vas na jednodnevni seminar na temu: Trendovi za privlačenje i zadržavanje uposlenika 4.6. (utorak) 2024. godine od 9,oo sati u velikoj sali Komore (III sprat) , Trg slobode bb Tuzla.

zaposlenici

Trendovi za privlačenje i zadržavanje uposlenika su sastavni dio primarnih strategija u današnjem dinamičnom poslovnom okruženju. Kontinuirane promjene na tržištu i velika konkurencija u gotovo svim sektorima je, prije svega razlog, da se na domen ljudskih resursa gleda ozbiljnije nego ikada prije. Jačanje poslovnog identiteta, kao primarni pokazatelj prepoznavanja poslovnog subjekta, imidža, organizacijske kulture, organizacijske klime, mogućnost hibridnih modela rada, beneficije i naknade, te mjesto za napredak i lično usavršavanje, su osnovni dijelovi novih poslovnih strategija. Modeliranje i arhitektura novih oblika „Službi za ljudske resurse“ su primaran zadatak u današnjem ali i budućem vremenu.

Iznos kotizacije po učesniku:

• za članice KPKTZ: 175,00 KM (2., 3.,...n-ti učesnik iz iste firme 150,00 KM)
• za ostale polaznike: 234,00 KM (2., 3.,... n-ti učesnik iz iste firme 210,00 KM)

U cijenu je uračunat PDV.

Predavači:

  • Jasmin Hasančević -Direktor ICC-International creativity company (22 godine iskustva u domenima Korporativnog upravljanja, preko 800 održanih ličnih seminara i radionica u BiH i inostranstvu, tri EU certifikata za Upravljanje ljudskim resursima i Komercijalne vještine, radio na razvoju nekoliko evropskih brendova, sa timom ICC izvedeno preko 1600 edukacija, radionica i seminara u domenima komercijalnog, finansijskog, zdravstvenog i realnog sektora, te organizacija i ustanova ).
  • Miša Pavičević - Direktor Elite Academy Balkans. Nakon završenih studija Ekonomije u Ženevi i rada u švajcarskim kompanijama, od 2000. direktor multinacionalnih kompanija za EX Yu i Balkan. Od 2016. direktor i partner italijanske Elite Academy za Balkan sa sjedištem u Beogradu. Elite Academy Balkans je pravi partner kompanijama koje žele da organizuju svoje poslovanje i pripreme se za Evropski put, stavljajući akcenat, prije svega, na razvoj ljudskih potencijala i ljudskog kapitala.
  • Nataša Stanković - Stručni saradnik i certificirani ekspert za psihometrijaska testiranja ICC/Elite Academy Balkans, izgrađena sposobnost efikasnog prenošenja znanja, te razumijevanja emocija i stanja drugih ljudi kroz rad u prosveti iz oblasti jezika i književnosti. Dugogodišnjim radom razvijene vještine i iskustvo u kreiranju i uspostavljanju procedura metodologije u procesu intervjua/razgovora na osnovu individuanog pristupa

Popunjenu prijavu za Seminar sa dokazom o uplati kotizacije na račun broj: 132-100-0299210088 kod NLB banke d.d., potrebno je dostaviti prije održavanja Seminara, a najkasnije do petka, 31.5.2024. godine, putem e-maila, na adresu: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

Za sve dodatne informacije, stojimo Vam na raspolaganju. Kontakt: Edina Kurtić, telefon: 035/369-551, e-mail: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite..

PRIJAVNI  OBRAZAC

Program i agenda seminara

 

 Na skali od nula do pet, zaposleni u BiH zadovoljstvo radnim mjestom ocijenili sa 2,33, a nagrađivanje smatraju nepravednim i netransparentnim.
cijena rada

radnici

Kompanija Luppa, koja se inače bavi dubinskom analizom zadovoljstva i angažovanosti njihovih zaposlenih, svake godine objavljuje analize zadovoljstva radne snage u čitavoj regiji, a upravo su izašli podaci za 2023. godinu.

Velika analiza zadovoljstva zaposlenih obuhvata Hrvatsku, Srbiju, Bosnu i Hercegovinu i Sloveniju. Oko 12.000 ispitanika dalo je odgovore na preko 100 detaljnih pitanja, a rezultati su podijeljeni u 12 kategorija: promjene i inovacije, angažovanost, saradnja, ravnoteža poslovnog i privatnog, komunikacija, uslovi rada, učenje i razvoj, vizija i smisao, autonomija, rukovođenje, organizacija posla, te lojalnost.

Na skali od nula do pet, zaposleni u BiH zadovoljstvo svojim radnim mjestom ocijenili su tek ocjenom 2,33. Ova ocjena nešto je niža nego u 2022, kada je iznosila 2,38.

Radna snaga u BiH najvišu je ocjenu dala angažovanosti i saradnji unutar kompanije – ove su dimenzije ocijenili ocjenama 3,07, odnosno 2,61.

Najlošije su ocijenjene kategorije lojalnosti, te učenja i razvoja – obje su dobile nisku ocjenu 1,91. U odnosu na prošlu godinu nije se mnogo toga promijenilo, budući da su iste dimenzije bile najlošije ocijenjene i 2022.

Analiza je pokazala i zadovoljstvo po dobi, polu, veličini kompanija, te industrijama, a daje i uvid u najbolje i najlošije ocijenjena pitanja.

I dok se zaposleni trude održavati reputaciju svojeg poslodavca na visokom nivou, čak i van radnog vremena i okruženja, te im je stalo do uspjeha kompanije u kojoj rade (upravo to je najbolje ocijenjeno), smatraju kako se nagrađivanje zaposlenih ne radi transparentno, niti pravedno, što je najlošije ocijenjeno u upitniku.

Kada govorimo o angažovanosti zaposlenih na radnom mjestu, na skali od 1 do 10, zaposleni u BiH su “zlatna sredina” – ocjena eNPS-a, odnosno Employee Net Promoter Score-a iznosi 5,45.

Biznisinfo