logo tekst 6     


- Upis traje do 30.10.2023. godine. Ne propustite ovu jedinstvenu priliku -

finra

Dostavljamo informaciju o upisu na Visokoškolsku ustanovu FINRA TUZLA u akademskoj 2023/2024. Visokoškolska ustanova FINRA je akreditovana visokoškolska ustanova, čije su diplome priznate u Bosni i Hercegovini i zemljama EU. Na FINRA je do sada diplomiralo 175 studenata i svi su zaposleni. Jedan broj studenata je pokrenuo svoj vlastiti biznis.

Od ove akademske 2023/2024. godine realizujemo pet studijskih programa. Pored dva dosadašnja studijska programa ''Finansije i računovodstvo'' i ''Računarstvo i informatika'', od ove akademske gosine realizujemo i tri nova studijska programa: ''Turizam, ugostiteljstvo i gastronomija'', ''Savremeni menadžment i digitalno poslovanje'' i ''Ekološka poljoprivreda''.

U akademskoj 2023/2024 upisujemo osmu generaciju studenata na studijski program „Finansije i računovodstvo'', sa studijskim usmjerenjima: Računovodstvo, porezi i revizija; Finansije, bankarstvo i osiguranje; Informacione tehnologije u finansijama i računovodstvu. Nastavni plan i program predstavlja jedinstven spoj teorije i prakse i u potpunosti je usklađen sa Nastavnim planom i programom za sticanje zvanja u računovodstvenoj profesiji u Bosni i Hercegovini, te daje mogućnost studentima da brže i lakše dođu do zvanja certificirani računovođa-CR, ovlašteni revizor-OR, interni revizor-IR, ovlašteni procjenitelj-OP. Ukoliko želite da postanete vrhunski stručnjak za finansije i računovodstvo onda se upišite na ovaj studijski program.

Nastavni plan i program studijskog programa „Računarstvo i informatika“, na koji u akademskoj 2023/2024 upisujemo četvrtu generaciju studenata, nudi mogućnosti sticanja znanja i vještina iz oblasti IT i programiranja. Ovaj studijski program sa studijskim usmjerenjem Softversko inžinjerstvo stvara sasvim novi profil kadrova koji predstavlja spoj programera i ekonomiste, sa znanjima i vještinama programiranja u biznis aplikacijama, a to su najtraženiji i najplaćeniji programeri u svijetu.

Studijski program ''Ekološka poljoprivreda'' je novolicencirani studijski program, koji je po svom Nastavnom planu i programu i stručnim kompentencijama jedinstven u Bosni i Hercegovini i regionu. Obrazovanje kadrova u okviru studijskog programa ''Ekološka poljoprivreda'', direktno doprinosi većoj produktivnosti, konkurentnosti, te rastu i razvoju poljoprivrednog i prehrambenog sektora. U savremenim uslovima poslovanja sve je veća potreba za stručnim kadrovima koji posjeduju znanja i vještine organske poljoprivrede, znanja i vještine u primjeni informacionih i informaciono-komunikacijskih tehnologija u poljoprivredi, te primjeni digitalnih tehnologija (senzora, dronova, pametnih meteoroloških stanica u predviđanju vremenskih prilika) u savremenoj proizvodnji organske hrane. Inžinjeri ekološke poljoprivrede će biti osposobljeni za samostalno vođenje poljoprivrednih gazdinstava i poslovnih subjekata koji se bave proizvodnjom organske hrane, kao i za obavljanje poslova u uredima lokalne samouprave i državne uprave iz područja poljoprivrede, ruralnog razvoja, zaštite i kontrole životnih namirnica i životne sredine u sistemu ekološke proizvodnje i zelene ekonomije. Studijski program traje 4 godine, sa 240 ECTS bodova, na kojem se stiče akademska titula i zvanje Bechelor-Inžinjer ekološke poljoprivrede. Za inžinjerima ekološke poljoprivrede je sve veća potražnja u Bosni i Hercegovini, regionu, kao i zemljama EU gdje su izuzetno dobro cijenjeni i plaćeni.

Značaj turizma za cijeli region opredijelio nas je na pokretanje studijskog programa „Turizam, ugostiteljstvo i gastronomija“, kao odgovor na turistički potencijal koji ima Tuzlanski kanton i cijela Bosna i Hercegovina. Razvoj ove grane privrede podrazumjeva obrazovane kadrove iz oblasti turizma, ugostiteljstva i gastronomije. Bez školovanih kadrova sa egzaktnim znanjima i vještinama iz oblasti turizma i gastronomije, nerealno je očekivati unapređenje, rast i razvoj ugostiteljskih objekata, odnosno hotela i restorana i drugih ugostiteljskih objekata na području Tuzlanskog kantona.

Studenti koji završe studijski program Turizam, ugostiteljstvo i gastronomija dobivaju akademsku diplomu i stiču zvanje: Bachelor turizma, ugostiteljstva i gastronomije, sa jednim od tri usmjerenja. Usmjerenje ''Turizam’’ i zanimanje ‘’Turistički vodič’’, gdje se po prvi puta u visoko obrazovanje uvodi zanimanje turističkog vodiča. Ovo su osobe koje posjeduju egzaktna znanja i vještine u komunikaciji sa turistima, sa ciljem da turistu dovedu na željenu destinaciju, na koju će dolaziti do kraja svog života, zajedno sa svojim prijateljima i poznanicima. Ove osobe mogu veoma uspješno obavljati poslove turističkog vodiča, poslove na recepciji hotela/restorana, kao i razne poslove u turističkim agencijama. Ovo usmjerenje je u trogodišnjem trajanju sa 180 ECTS bodova.

Usmjerenje ‘’Gastronomija/kulinarstvo’’ i zanimanje ‘’Šef kuhinje/Master šef’’, sa trogodišnjim trajanjem studija, po prvi puta uvodi u visoko obrazovanje zanimanje šefa kuhinje. Od ovih stručnjaka se očekuje da unaprijede gastonomsku ponudu Vašeg hotela/restorana, osobe koje imaju znanja i vještine da izvrše odabir i razmještaj kuhinjske opreme, organiziraju rad u kuhinji, to su vrhunski znalci u pripremi i ponudi jela nacionalne i internacionalne kuhinje. To su upravo stručnjaci zbog kojih će Vaš gost ponovo odnosno do kraja svog života zajedno sa svojim prijateljima i poznanicima dolaziti u Vaš hotel/restoran.

Treće usmjerenje na ovom studijskom programu donosi akademsku diplomu i zanimanje ‘’Voditelj turističke agencije/organizacije’’, u četverogodišnjem trajanju studija sa 240 ECTS bodova. Ovi stručnajci imaju menadžerska znanja i vještine neophodne za uspješno upravljanje turističkom organizacijom/agencijom/hotelom/restoranom, koji znaju da koriste savremene informacione tehnologije, informaciono-komunikacijske tehnologije, digitalne tehologije i njihovu primjenu u poslovnim procesima. Sva tri zanimanja koji nudi ovaj studijski program su veoma tražena i dobro plaćena u Bosni i Hercegovini, regionu i zemljama EU.

Imajući uvidu činjenicu da je ključ uspjeha svake organizacije obrazovan i stručan kadar, želimo Vas informisati o pogodnostima studiranja na FINra za Vaše zaposlenike, članove Komore, poslovne partnere. Vašim zaposlenicima, poslovnim partnerima, vašoj djeci, koji žele da se upišu na FINra, nudimo mogućnost studiranja u statusu vanrednog studenta i Distance Learning - DL studenta, sa organizovanjem nastave u vanradno vrijeme i subotom, odnosno praćenje nastave online. Online nastava se može pratiti uživo, u terminu predavanja i vježbi koji su van radnog vremena, ili putem platforme eNastava na kojoj su snimljena predavanja i vježbe. FINRA je za sada jedina visokoškolska ustanova u Bosni i Hercegovini na kojoj se snimaju sva predavanja i vježbe i istog dana postavljaju na eNastavu FINRA. Cijeneći Vaše radne obaveze i manjak vremena za dolazak na nastavu, kreirali smo koncept nastave koji Vam omogućava praćenje nastave i dostupnost predavanja i vježbi 24/7 do kraja akademske godine putem MOODLE platforme i eNastava FINRA.

Godišnja školarina na FINRA iznosi 3.000 KM. Samo za Vaše zaposlene i Vašu djecu, koji se upišu na prvu godinu studija odobravamo popust od 500 KM, te plaćanje ostatka školarine u 11 rata (I rata pri upisu 500 KM, ostalih 10 rata po 200 KM).
Za Vaše zaposlene iVašu djecu koji pređu sa nekog drugog fakulteta i nastave svoje obrazovanje na FINRA, te se upišu na drugu, treću ili četvrtu studija ili imaju završen neki trogodišnji fakultet sa 180 ECTS, mogu upisati četvrtu godinu na FINRA i steči akademsku diplomu prepoznatu na tržištu rada sa 240 ECTS bodova, odobravamo popust od 10% (300 KM), te plaćanje ostatka školarine u 11 rata (I rata pri upisu 700 KM, ostalih 10 rata po 200 KM).

Upis traje do 30.10.2023. godine. Ne propustite ovu jedinstvenu priliku.
Broj mijesta je ograničen. Upišite se odmah.

Dokumentacija za upis:
1. Original ili ovjerena fotokopija diplome o završenoj srednjoj školi
2. Original ili ovjerena fotokopija svjedočanstava sva četiri razreda srednje škole
3. Rodni list (original ili ovjerena fotokopija)
4. Uvjerenje o državljanstvu (ne starije od šest mjeseci) (original ili ovjerena fotokopija)
5. Fotokopija lične karte
6. CIPS ne stariji od 6 mjeseci
7. Dvije fotografije za indeks 4×6 cm
8. Uredno popunjen upisni materijal (upisni materijal dobijate na Vaš e mail)

Dodatna dokumentacija za studente prelazak/nastavak studiranja:

1. Uvjerenje (potvrda) o status studenta – godina studija
2. Uvjerenje o položenim ispitima/Uvjerenje o uspjehu u toku studija
3. Nastavni plan i program (ako bude potrebno).

 

Za dodatne informacije o studiju na FINra, možete nas kontaktirati na kontakt telefon 035/310-390 ili na e-mail: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. , te posjetiti našu web stranicu: https://finra.edu.ba/ .

Link za online prijavu za upis:
https://finra.edu.ba/online-prijava-za-upis/

Visokoškolska ustanova FINRA
Prof.dr.sc.Ismet Kalić, v.d. rektor, s.r.

Poštovani,

Kao što ste sigurno upoznati, 10.10.2023. godine u krugu IMK Kula doo Gradačac desio se požar velikih razmjera prilikom čega je u sjedištu Društva izgorio jedan veliki pogon sa magacinima i popratnim sadržajem, sa svim resursima u proizvodnji, te direktno doveo u pitanje poslovanje i oko 400 radnih mjesta.

S tim u vezi, uprava IMK Kula doo Gradačac obratila nam se dopisom da njihovu molbu za pomoć uputimo što većem broju privrednih subjekata, kako bi u što kraćem roku pristupili saniranju stanja te uspjeli sačuvati radna mjesta.

Nadamo se da ćete se, spram svojih mogućnosti, solidarisati i pomoći da očuvamo kontinuitat proizvodnje i radna mjesta.

Više informacija kao i uputa za uplate donacija nalaze se u dopisu, klikom na sliku...

Kula pozar

 

Kao doprinos ekonomskom razvoju Tuzlanskog kantona, stimulaciji inovacija, digitalizaciji te uvođenju novih tehnologija danas je potpisan ugovor o saradnji između Ministarstva privrede Tuzlanskog kantona i Investicijske fondacije Impakt za provođenje programa IMPAKT akcelerator.
Ugovor su potpisali ministar privrede TK Edin Duraković i izvršni direktor Investicijske fondacije Impakt Senajid Đozo, kao i gradonačelnici i načelnici lokalnih zajednica Tuzla, Srebrenik, Živinice i Gradačac.

IMPAKT akcelerator


Događaju su prisustvovali i ministrica pravosuđa i uprave Nataša Marošević, ministrica prostornog uređenja i zaštite okolice Anela Ajšić, ministrica zdravstva Dušanka Bećirović, ministar za rad, socijalnu politiku i povratak Fadil Alić, ministar trgovine, turizma i saobraćaja Denis Bećirović i ministar za kulturu, sport i mlade Damir Gazdić.
Cilj programa koji će se realizovati na području Tuzlanskog kantona kroz Impakt akcelerator je uspostava partnerstva relevantnih aktera u izgradnji poduzetničkog ekosistema i okruženja. Riječ je o stimulisanju postojećih poduzetnike koji su prošli ranu start-up fazu na dalji razvoj njihovog poslovanja.
Naglasivši da je Vlada Tuzlanskog kantona već dala saglasnost te da su izdvojena sredstva u ukupnoj vrijednosti od 473.000 KM ministar Duraković je kazao da je to način da se pošalje poruka jedinicama lokalne samouprave sa kojima se udružuju sredstva, ali i mladim ljudima.
„Iz razloga što se suočavamo sa nedostatkom kako radne snage tako i nedostatkom kvalifikovane radne snage na ovaj način želimo da mladi, i ne samo mladi nego svi oni koji su zainteresovani da pokrenu svoje vlastite biznise te oni koji već egzistiraju preko godinu dana, mogu na jednom mjestu dobiti svu tehničku i sve ostale vidove pomoći kako bi mogli što bolje da se razvijaju. Da implementiraju neke nove poslovne ideje, posebno u domenu digitalizacije, automatizacije, robotizacije itd. te na taj način želimo da napravimo jedno sistemsko rješenje“, kazao je ovom prilikom ministar privrede Duraković.
Nakon više od stotinu podržanih poslovnih poduhvata u okviru Impakt inkubatora poslovnih ideja na prostoru Tuzlanskog kantona po prvi put bit će proveden i Impakt akcelerator kao zaseban program podrške poslovnim poduhvatima koji su prošli start-up fazu.
„Akcelerator će se odnositi na čitav Tuzlanski kanton. S obzirom da smo u radu sa poduzetnicima i radu na terenu došli do spoznaje da nam je potreban zaseban program koji bi trebao da bude obimniji nego što je ta mentorska podrška, u saradnji sa Ministarstvom privrede TK odlučili smo da pripremimo program akceleratora koji će se odnositi na biznise koji su registrovani, odn. stari minimalno godinu dana“, kazao je izvršni direktor Đozo.
Da je ova saradnja već zaživjela na više nivoa potvdio je i ministar za kulturu sport i mlade Damir Gazdić kazavši da sarađuju sa Impakt fondacijom te da su u ovoj godini podržali 11 jedinica lokalne samouprave i dodijelili 260.000 KM za razvoj biznis poduhvata namijenjenih mladima.
„Nama je zadovoljstvo podržati sve aktivnosti, poslovne ideje, poduhvate koji su namijenjeni mladima, kako bi naše mlade do 35 godina starosti zadržali u BiH“, kazao je ministar Gazdić.
Tuzlanski kanton može poslužiti kao primjer ostalim kantonima kako se na sistemski, sinergijski i kontinuiran način pruža podrška razvoju poduzetništva, složili su se učesnici današnjeg skupa.

17.10.2023. godine


- Izašao je novi broj "Komorskog informatora", novine namijenjene članicama Kantonalne privredne komore Tuzla...-

Komorski8 10 - Kompletno izdanje novine za avgust/oktobar 2023. godine, klikom na sliku...-

U okviru dugogodišnjih aktivnosti na predstavljanju i promociji privrede Tuzlanskog kantona a uz sufinansiranje Vlade Tuzlanskog kantona, nastavljeni su nastupi na sajamskim manifestacijama. Nakon pauze zbog godišnjih odmora, tradicionalno je prva sajamska aktivnosti u Gradačcu a onda se niz nastavlja sajmovima u Modriči, Gračanici, Tešnju.

Bili smo prisutni i na 50. jubilarnom sajmu namještaja Ambienta u Zagrebu a zahvaljujući izuzeto dobroj saradnji sa Zagrebačkim velesajmom. Do kraja godine nas očekuju još sajam namještaja u Beogradu, sajam privrede u Sarajevu i za kraj, po prvi put nastup na sajmu Etno hrane i pića u Beogradu, i to zahvaljujući izgrađenim odnosima sa menadžmentima sajma Skenderija i Beogradskog sajma.

Pored sajamskih aktivnosti, vrlo živo je bilo i u salama za sastanke Kantonalne privredne komore Tuzla.
Ugostili smo i Aleša Ottmára ekonomskog savjetnika Ambasade Češke Republike u BiH. Razgovaralo se o realnim pretpostavkama za kvalitetniju saradnju.
Bili smo prisutni i na sastanku vezanom za unaprjeđenje privredne saradnje Tuzlanskog i Bosansko – podrinjskog kantona.
Kantonalna privredna komora Tuzla je u saradnji sa ICC Tuzla (International Creativity Company) i Elite Academy Balkans Beograd, upriličila seminar „Evropski recept za razvoj vaše kompanije“ BDPE Business Development Program – EU models.
Ministarstvo privrede Tuzlanskog kantona u saradnji sa Kantonalnom privrednom komorom organizovalo je u Komori besplatni seminar iz oblasti digitalne transformacije za poduzetnike i obrtnike s ciljem jačanja njihovih internih upravljačkih kapaciteta.

Uz sve pomenute, Komorski informator za period od avgusta do oktobra, donosi i informacije vezane za Vladu TK te za aktivnosti i rezultate firmi članica Kantonalne privredne komore Tuzla…

Dino Kalesić
gl. i odg. urednik

 

 

- Mogućnosti unaprjeđenja saradnje komora –

Vukovar1

U posjeti Kantonalnoj privrednoj komori Tuzla boravio je Vladimir Džaja, novi predsjednik HGK Županijska komora Vukovar. Razgovarano je o mogućnostima unaprjeđenja saradnje komora koje već od ranije imaju izuzetno dobru međukomorsku saradnju.
Nedret Kikanović predsjednik Kantonalne privredne komore Tuzla je sa svojim saradnicima izrazio zadovoljstvo posjetom, uputio riječi dobrodošlice i poželio uspješno poslovanje novom predsjedniku Komore Vukovar koji je u posjetu stigao u pratnji Ivana Marijanovića poslovnog tajnika Županijske komore Vukovar.
„Raduje nas što su Komora i generalno Tuzlanski kanton u fokusu interesovanja i novog predsjednika. Pokazuje to spremnost da se nastavi sa onim odnosima koje smo njegovali u prethodnom periodu kao i spremnost da ih podignemo na višu razinu. Stava smo da ima prostora za napredak, za saradnju posebno kada su u pitanju evropski fondovi, prekogranična saradnja. Obje komore i mogu i žele dati puni doprinos povezivanju privrednika dvije prijateljske regije, privreda koje su od ranije naslonjene jedna na drugu i koje imaju šta ponuditi i jedni drugima i u zajedničkim projetkima, trećim tržištima“, rekao je predsjednik Kikanović.
Predstavio je na ovom sastanku privredu i specifičnosti Tuzlanskog kantona. Govorio je o problemu radne snage, gostima su izneseni podaci vezani za broj zaposlenih i nezaposlenih te za izvoz, uvoz, stukturu proizvodnje na području Tuzlanskog kantona.
„Značajnim dijelom je naša privreda izvozno orijentisana. Kada se pogledaju podaci vezani za industriju, najrazvijeniji smo kanton u Federaciji BiH. Tu se prije svega misli na značajnije grane kao što su rudarstvo, energetika, metalna, tekstilna, drvna industrija i druge. Široka je lepeza i poljoprivrednih grana zastupljenih na području našeg kantona, sve je to platforma za buduću saradnju“, izjavio je predsjednik Kikanović.
Gosti iz Vukovara su upoznati i sa odnosima i ustrojstvima unutar Komorskog sistema BiH, o aktivnostima, uređenju i načinu funkcionisanja Komore Tuzla sa akcentima na aktivnosti vezane za komorski proizvod „Vijesti iz privrede“, na uslugu oglašavanja putem komorskog LED displeja i ostalih usluga koje Komora pruža sovjim članicama po čijem broju je najveća u Federaciji. Sve zajedno, čini Komoru u Tuzli istinskim servisom privredi i svojim članicama, rečeno je na sastanku.

Vukovar2

Vladimir Džaja je dugogodišnji poduzetnik. Radio je posljednjih dvadesetak godina na rukovodećim pozicijama u većim privrednim subjektima u Hrvatskoj, bio član uprava i nadzornih odbora brojnih priznatih firmi, član UO HGK.
Izabran je za predsjednika Gospodarskog vijeća Županijske komore Vukovar početkom juna i posjeta Komori Tuzla jedna je od prvih takvih na području Federacije. Govorio je o do sada poduzetim aktivnostima u Županijskoj komori Vukovar, o sprecifičnostima Komorskog sistema Hrvatske, načinu funkcionisanja Komore u Vukovaru, sistemu naplate članarine i općem problemu, nedostatku radne snage.
„Kroz svoje dosadašnje radno iskustvo sam prilično upoznat sa značajem Komorskog sistema i svega onoga što komore znače za privredu.
Spremni smo da analitikom gospodarskih kretanja i razmjenom iskustava o trendovima u gospodarstvu s našim članicama, prema lokalnoj upravi i regionalnoj upravi nastavimo sa inicijativama i prijedlozima u cilju unaprjeđenja poduzetničke klime i uvjeta poslovanja poticajnog za nove investicije na području Vukovarsko-srijemske županije. Smatramo da potencijal cijele naše Županije možemo iskoristiti i usmjeriti ga ka povezivanju sa drugim regijama, zajedničkim aktivnostima, razvoju prekogranične suradnje i povezivanju gospodarstvenika. Tu se svakako misli i na Tuzlanski kanton i želja nam je da ostvarimo suradnju u interesu gospodarstvenika naših regija. Planiramo uskoro zajedničke projekte i aktivnosti sa komorama Sremske Mitrovice i Novog Sada za šta smo i potpisali određene projekte prekogranične suradnje. Konkretno, u pitanju je projekat „Smart poljoprivrede“ jer naš fokus i jeste na poljoprivredi i prehrambenoj industriji a što će se manifestirati kroz sajamsku aktivnost i konferenciju“, rekao je predsjednik Džaja koji će dužnost predsjednika HGK ŽK Vukovar obnašati volonterski.

Dogovoreno je da se najkraćem periodu pokrenu aktivnosti na povezivanju regija i privreda zajedničkim pregoraničnim projektima, privrednika B2B susretima, konferencijama, sajamskim aktinvnostima.

D.K.