logo tekst 6     

 
U okviru Sporazuma o saradnji koji su potpisali Općina Kladanj i Kantonalna privredna komora Tuzla, potrebno je pristupiti i pokretanju određenih aktivnosti, jačanju saradnje, poduzimanju konkretnih poteza koji mogu doprinijeti razvoju privrede na području općine Kladanj. Tim povodom, upriličen je sastanak kod Edisa Šarića načelnika Općine Kladanj. Sa svojim saradnicima dočekao je delegaciju Kantonalne privredne komore Tuzla predvođenu Nedretom Kikanovićem predsjednikom Komore.

Kladanj Zadruga


Održan je radni sastanak sa konkretnim ishodom, sa dogovorom i zaključkom da se u što kraćem roku pristupi oživljavanju zadrugarstva u Kladnju, formiranju Poljoprivredne zadruge. Posao je to koji već u drugim općinama i gradovima Tuzlanskog kantona a sve u okviru sporazuma koje Komora ima sa gradovima i općinama, realizuje Suad Selimović sekretar Udruženja za poljoprivredu i prehrambenu industriju Kantonalne privrede komore Tuzla.

"Kladanj je jedna od većih općina na području TK i drago mi je da postoji raspoloženje da se iskoriste izuzetno veliki privredni resursi. Tu posebno mislim na resurse u poljoprivrednoj proizvodnji, proizvodnji eko hrane, aktivnosti vezane za boravak u prirodi, na svježem vazduhu itd. Zaključili smo da je neophodno postojanje jedne komercijalne organizacije u Kladnju koja će organizovati poljoprivrednike sa malim proizvodnjama a istovremeno jako vrijednim i kvalitetnim proizvodima, uglavnom u kućnoj radinosti. Želimo ih organizovati, biti produžena ruka, distributivni kanal, edukovati da standarizuju proizvodnju, da postignu zadovoljavajući kvalitet a sve pod kontrolom i da to sve kvalitetnom promovišemo. Način je formiranje Zadruge u koju će ući zadrugari koji žele da se edukuju o novim tehnologijama, da konkurišu na razne fondove za sredstva i podrške iz više izvora. Za sada je povlaćenje sredstava za ove namjene vrlo skromno a znamo da postoji kapacitet da to bude mnogo više, počev od fonda iz Vlade TK pa dalje. Putem Zadruge će poljoprivrednici dobiti informacije, ostvariti svoja prava, imati osobu koja će pomoći sa procedurama", pojasnio je Selimović namjene i ciljeve načelniku i njegovim saradnicima. I očekuje se što skorije formiranje zemljoradničke zadruge na području općine Kladanj.

"Jako sam zahvalan na posjeti delegacije Komore i zadovoljan predočenim idejama vezanim za formiranje Zadruge. Pokrećemo inicijativu, naše službe i Komora u saradnji sa našim poljoprivrednim proizvođačima trebaju u što kraćem roku pokrenuti aktivnosti na registracije Zadruge. Poslije ćemo vršiti prezentaciju ciljeva, raditi na unaprijeđenju proizvodnje, poboljšanju statusa stanovnika", zadovoljan je načelnik Šarić. Iskoristio je priliku i delegaciji Komore prezentirao kompletnu privrednu sliku općine Kladanj sa akcentom na neophodnost privlačenja investicija. Dogovorena je saradnja i na tom planu i narednih dana će iz Općine Kladanj u Komoru stići informacije o ljudskim resursima, idejama, prostornim kapacitetima koje se u redovnim komorskim aktivnostima mogu prezentovati potencijalnim investitorima.

"Značajan je ovo bio sastanak. Zadovoljni smo zaključcima i dogovorenim narednim koracima. Zadatak nam je i zadovoljstvo da svim delegacijama i privrednicima s kojima ostvarimo kontakte u narednom periodu prezentujemo to što Kladanj ima, ponudimo im mogućnosti investiranja na ovom prostoru. Želimo da Kladanj predstavljamo i na sajamskim manifestacijama na kojima prezentujemo privredu Tuzlanskog kantona", istakao je predsjednik Kikanović.

D.K.

Kao i prethodnih godina, Kantonalna privredna komora Tuzla je u januaru prikupljala podatake o izazovima u poslovanju i očekivanjima privrednika u Tuzlanskom kantonu za 2025. godinu. Kompletna analiza podataka dobijenih anketiranjem privrednika prezentovana su na konferenciji za medije u Komori.

Poslovna6

Istraživanje se provodi po uzoru na istraživanja EuroChamber – Evropsko udruženje privrednih komora i ima za cilj prikupiti što više informacija iz poslovne zajednice. Kraj 2024. godine i početak 2025. donijeli su veliku neizvjesnost za poslove subjekte, posebno uzimajući u obzir rast cijene rada usljed odluke Vlade Federacije BiH o visini minimalne plate. Anketa je, kao i svake godine, obuhvatila privredne subjekte svih veličina, svih djelatnosti i sa područja cijelog kantona.

  • Poslovanje kompanija u 2024. godini

Privrednici su 2024. godinu ocijenili uspješnom. 62% anketiranih je izjavilo da su ostvarili bolji poslovni rezultat nego prethodne godine. 44% anketiranih kompanija imalo je prihod veći od 5 miliona KM.

Poslovna1

Oko polovina anketiranih kompanija, nisu izvoznici, ali kada su u pitanju izvoznici, uglavnom su orijentisani na zemlje Evropske Unije, ponajviše Njemačku, što će u 2025. godini sigurno biti jedan od faktora rizika, uzimajući u obzir poteškoće sa kojima se suočava njemačka privreda. Države Balkana, uključujući Hrvatsku, su drugi najveći vanjskotrgovinski partner kompanija iz Tuzlanskog kantona.

Poslovna2

Opće stanje poslovanja u Bosni i Hercegovini u 2024. godini ocijenjeno je srednjom ocjenom 3 (ocjene 1-5). 68% anketiranih je izjavilo da su zadržali postojeće kupce, dok je 21% ispitanih kompanija pronašlo nekog novog kupca ili tržište. Također, 48% kompanija je moralo zaposliti dodatne uposlenike, dok je 18% anketiranih izjavilo da su morali smanjiti broj uposlenika.

Poslovna3

Ocjenjujući uticaj pojedinačnih faktora na svoje poslovanje, kompanije su prepoznale fiskalna i parafiskalna opterećenja i politički ambijent kao faktore koji najviše utiču na njihovo poslovanje, a slijede troškovi i nedostatak radne snage te cijene sirovina i repromaterijala. Osim visokih doprinosa i nedostatka radne snage, koji su identificirani kao najveći problemi sa kojima se kompanije suočavaju u poslovanju, kompanije ističu i probleme nelojalne konkurencije, rad inspekcijskih organa ali i pad poslovne aktivnosti na evropskom tržištu.

  • Očekivanja u 2025. godini


Na pitanje „Kakva su Vaša očekivanja za 2025. godinu?“, 68% anketiranih kompanija je izjavilo da očekuju pogoršanje uslova poslovanja, a kao ključne rizike u 2025. godini vide visoke doprinose i neprovođenje fiskalne reforme koji opterećuju cijenu rada, nedostatak radne snage i poremećaje na evropskim i svjetskim tržištima koji direktno utiču na smanjenje potražnje za proizvodima naših kompanija. Ističu se još i inflacija, nedovoljna zaštita domaće proizvodnje i politička situacija.

Poslovna4

Shodno općim uslovima poslovanja, 53,6% anketiranih je izjavilo da u 2025. godini ne planira zapošljavati dodatne radnike. Također, 49% kompanija je izjavilo da neće investirati, od čega je 9% odustalo od planiranih investicija usljed rizika koje su prepoznali.
Mjera koja je prepoznata kao ključna, koja bi u ovom momentu najviše koristila poslovanju je smanjenje doprinosa i fiskalna reforma.

  • Srednje stručno obrazovanje i privreda

Komora u prethodnom periodu intenzivno radi na unapređenju srednjeg stručnog obrazovanja u Tuzlanskom kantonu, s posebnim akcentom na unapređenje praktične nastave u poslovnim subjektima. S tim u vezi, kontinuirano se radi na animiranju što većeg broja poslovnih subjekata da obezbijede učenicima praktičnu nastavu u svojim kompanijama te da se obuče mentori, uposlenici kompanija, radi kvalitetnije realizacije učeničke prakse. S tim u vezi, 37% kompanija, koje do sada nisu učestvovale u realizaciji praktične nastave, izrazili su svoju zainteresovanost. Najveće interesovanje kompanija za realizaciju praktične nastave je za elektro, mašinsku i građevinsku struku, ali postoji zainteresovanost i za ostala zanimanja, ekonomskog, trgovačkog i uslužnog sektora. 44,6% zainteresovanih kompanija spremno je platiti naknadu učenicima za vrijeme obavljanja prakse, a dodatnih 38% je spremno nagraditi učenike koji se istaknu i pokažu interesovanje.



Poslovna5Prilikom ocjene kvaliteta realizacije praktične nastave u poslovnim subjektima, kompanije su ocjenjivale nekoliko faktora (loše – srednje – dobro). Tako su ozbiljnost učenika na praksi i angažman uposlenika kompanija ocjenjeni kao dobri, komunikacija sa školama i znanja i vještine koje učenici steknu su srednje do dobro, dok je prilagođenost nastavnih planova i programa potrebama prakse ocijenjeno srednje do loše, što ukazuje na potrebu modernizacije nastavnih planova i programa i praćenje savremenih tehnologija i načina rada. Među kompanijama koje nisu zainteresovane za realizaciju praktične nastave, kao glavni razlozi se navode nedostatak kadrovskih i/ili prostornih kapaciteta za prijem učenika i kvalitetnu realizaciju nastave, te problemi sigurnosti učenika na radnim mjestima. Shodno iznesenim mišljenjima i očekivanjima privrednika, može se zaključiti da se hitno moraju poduzeti sve mjere za stabilizaciju poslovnog ambijenta, a prije svega, započeti fiskalnu reformu u Federaciji BiH koja bi dugoročno rasteretila plate i osigurala dugoročnu održivost povećanja minimalne ali i svih ostalih plata koje moraju biti stimulišuće da bi se osigurao ostanak i privlačenje dodatne radne snage koja je identificirana kao drugi najveći problem u privredi. Također, nužno je ubrzati započete reforme koje se odnose na evidencije nezaposlenih i mogućnosti zapošljavanja stranaca. Privredi koja je suočena sa globalnim neizvjesnostima i promjenama, posebno padom proizvodnje u Njemačkoj kao glavnom izvoznom tržištu, potrebno je osigurati stabilnost unutrašnjih faktora, a prije svega rasterećenje troškova rada koji su u ovom momentu najveći u regionu. Također, potrebno je nastaviti reforme u srednjem obrazovanju, koje se prije svega odnose na više praktične nastave u poslovnim subjektima, uključujući i četverogodišnja (tehnička) zanimanja, što će omogućiti učenicima sticanje znanja i vještina na savremenoj opremi, u realnom radnom okruženju, a privredi omogućiti da od samog početka učestvuje u osiguranju kvaliteta svojih budućih uposlenika.
Ovim putem, želimo se zahvaliti svim kompanijama koje su uzele učešće u anketi.

PREZENTACIJA

Poslovna

Kantonalna privredna komora Tuzla poziva Vas na jednodnevni seminar na temu: "Vještine vrhunske komunikacije 5E" koji će biti održan u četvrtak 27. februara sa početkom u 9,oo sati, u velikoj sali Komore (III sprat), Trg slobode bb Tuzla.

5E

Cilj seminara je izgraditi vrhunske komunikacijske vještine, sa primjenom najinovativnijih metoda edukacije (Quality pyramid). Komunikacijske tehnike predstavljaju srž uspješnog poslovanja i ključni su faktor koji oblikuje odnose sa klijentima, partnerima i kolegama. Seminar prezentira važnost komunikacije i njeno integrisanje u poslovno okruženje, te pokazuju primjenu najefikasnije tehnike 5E kako bi se postigli vrhunski rezultati. Motivacija i percepcija posebne su teme u razvoju efikasne poslovne komunikacije. Predstavljamo ključnih 5 elemenata vrhunske komunikacije, koja dobija karakter adaptivne komunikacije kao osnov liderstva, menadžmenta, vještina prodaje i pregovaranja, dijaloga i socijalizacije.

Iznos kotizacije po učesniku:
• za članice KPKTZ: 175,00 KM (2., 3.,...n-ti učesnik iz iste firme 160,00 KM)
• za ostale polaznike: 234,00 KM (2., 3.,... n-ti učesnik iz iste firme 220,00 KM)
U cijenu je uračunat PDV.

Predavači:
Stručni tim ICC / Elite Academy Balkans, sa dugogodišnjim poslovnim iskustvima u formiranju i rukovođenju, certificirani EU certifikatima za Upravljanje ljudskim resursima, komercijalnim vještinama, te poslovno menadžersko obrazovanje. Iskustvo preko 25 godina, održanih seminara i radionica preko 2500, te brojnim nagradama i pohvalama za stručan i profesionalan rad.
Jasmin Hasančević – direktor ICC,
Milena Torbica – psiholog i ekspert za komunikaciju Elite Academy Balkans

Popunjenu prijavu za Seminar sa dokazom o uplati kotizacije na račun broj: 132-100-0299210088 kod NLB banke d.d., potrebno je dostaviti prije održavanja Seminara, a najkasnije do utorka, 25.02.2025. godine, putem e-maila, na adresu: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

Za sve dodatne informacije, stojimo Vam na raspolaganju. Kontakt: Edina Kurtić, telefon: 035/369-551, e-mail: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

P R I J A V A

A G E N D A


Kantonalna privredna komora Tuzla poziva Vas na jednodnevni seminar na temu: Carine, porijeklo i carinska tarifa u 2025 godini - Nova pravila preferencijalnog porijekla u 2025 godini - Nova carinska tarifa za 2025 godinu i tarifne povlastice.
Seminar će biti održan u četvrtak 13. marta sa početkom u 9,30 sati u velikoj sali Komore (III sprat), Trg slobode bb, Tuzla.

carine tarife

 

Primjena novih pravila preferencijalnog porijekla u PEM zoni je počela od 1. januara 2025. godine kada je stupila na snagu Odluka broj 1/2023 o izmjeni Regionalne konvencije o pan-evro-mediteranskim preferencijalnim pravilima porijekla Zajedničkog odbora PEM konvencije od 7. decembra 2023. godine.

Nova pravila porijekla su jednostavnija i fleksibilnija prilikom praktične primjene i pružaju veće mogućnosti za sticanje preferencijalnog porijekla u zemljama proizvođača finalnih proizvoda i partnerima u sporazumima o slobodnoj trgovini zemalja PEM Konvencije, među kojima je i Bosna i Hercegovina.

Učesnici na seminaru će se upoznati sa najvažnijim izmjenama u novim revidiranim pravilima porijekla u 2025. godini i pogodnostima za privrednike.

PREDAVAČ: Jusić Nermin, magistar ekonomije, šef Grupe za tarifu, vrijednost i porijeklo robe u Upravi za indirektno-neizravno oporezivanje, Regionalni centar Tuzla, Odsjek za carinske poslove, dobitnik nagradne plakete WCO (Svjetske carinske organizacije).

SEMINAR JE NAMIJENJEN: Privrednim subjektima proizvođačima i trgovcima u izvozu i uvozu robe, špediterima, prevoznicima i posrednicima u vanjskotrgovinskom prometu, ostalim licima koja se bave uvozom i izvozom roba i usluga, proizvođačima i obrtnicima, vlasnicima preduzeća i direktorima, pravnicima i pravnim zastupnicima, ekonomistima, računovodstvenim radnicima, knjigovođama, revizorima i svim onima koji učestvuju u carinskom poslovanju bez obzira da li uvoze ili izvoze robu.

KOTIZACIJA:

• za članice KPKTZ: 140,40 KM (2., 3.,..n-ti učesnik 117,00 KM)
• za ostale polaznike: 234,00 KM (2.,3.,...n-ti učesnik 198,90 KM)

U cijenu je uračunat i PDV.

Popunjenu prijavu za Seminar sa dokazom o uplati kotizacije na račun broj: 132-100-0299210088 kod NLB banke d.d., potrebno je dostaviti prije održavanja Seminara, a najkasnije do 11.3.2025. godine, putem e-maila, na adresu: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

 

SADRŽAJ SEMINARA

• NOVOSTI U 2025. GODINI I PRAKTIČNA PRIMJENA NOVIH PRAVILA
• TUMAČENJE I PRIMJENA PRELAZNIH ARANŽMANA U 2025. GODINI
• PROPUSNOST NOVIH I STARIH PRAVILA PORIJEKLA I VEZA IZMEĐU DVIJE KUMULATIVNE PEM ZONE
• ODLUKA 1/23 - REVIDIRANA PRAVILA O PORIJEKLU (primjena Dodatka I Regionalne konvencije o pan-evro-mediteranskim preferencijalnim pravilima o porijeklu)
• ODLUKA 1/24 - UPOTREBA UVJERENJA O KRETANJU ROBE IZDATIH ELEKTRONSKIM PUTEM
• ODLUKA 2/24 - PRELAZNE ODREDBE U IZMJENAMA I DOPUNAMA REGIONALNE KONVENCIJE O PAN-EVRO-MEDITERANSKIM PREFERENCIJALNIM PRAVILIMA O PORIJEKLU ROBE KOJE ĆE SE PRIMJENJIVATI OD 1. JANUARA 2025. GODINE
• DOKAZI O PORIJEKLU I NJIHOVO OBILJEŽAVANJE U 2025. GODINI.
• KUMULACIJA PORIJEKLA (bilateralna, dijagonalna i puna kumulacija) – praktični primjeri i ograničenja
• ZABRANA POVRATA ILI OSLOBAĐANJA OD CARINE (praktični primjeri i ograničenja u 2025. godini, kako tretirati robu uvezenu prethodne godine).
• NEDOVOLJNA OBRADA ILI PRERADA (praktični primjeri i ograničenja)
• POSEBNA IZUZEĆA OD KUMULACIJE, Trgovina između EU i BiH, trgovina između Republike Turske i učesnica u procesu stabilizacije i pridruživanja s EU (Praktični primjeri i ograničenja) – Izuzeća u Dodatku II PEM konvencije
• PRAKTIČNI PRIMJERI PODNOŠENJA ZAHTJEVA CARINSKIM ORGANIMA ZA IZDAVANJE DOKAZA O PORIJEKLU PROIZVODA PORIJEKLOM IZ BOSNE I HERCEGOVINE
• OBAVEZUJUĆA INFORMACIJA O PREFERENCIJALNOM PORIJEKLU ROBE I OVLAŠTENI IZVOZNIK
• IZMJENE U CARINSKOJ TARIFI BIH ZA 2025. GODINU SA OSVRTOM NA IZMJENE EU KOMBINOVANE NOMENKLATURE 2025
• ODLUKA O OTVARANJU PRIVREMENIH TARIFNIH KVOTA PRI UVOZU MINERALNIH GNOJIVA U 2025. GODINI
• PRIVREMENA SUSPENZIJA I PRIVREMENO SMANJENJE CARINSKIH STOPA PRI UVOZU ELEKTRIČNIH, HIBRIDNIH I CNG (PLINSKIH) AUTOMOBILA
• SMANJENJE I SUSPENZIJA CARINSKIH STOPA KOD UVOZA ODREĐENIH ROBA DO 31.12.2025.GODINE

Za sve dodatne informacije, smo Vam na raspolaganju putem e-maila Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. i telefona 035/369-551. Kontakt: Edina Kurtić.

P R I J A V A

P O Z I V


Na sastanku federalnog ministra trgovine Amira Hasičevića s predstavnicima Udruženja poslodavaca iz sektora trgovine, domaćih proizvođača i predstavnika prerađivačke industrije, predstavnicima udruženja potrošača i Sindikata trgovačkih radnika dogovoren je nastavak projekta sniženih i zaključanih cijena osnovnih prehrambenih i higijenskih proizvoda, u cilju ublažavanja pritiska po životni standard potrošača.
Trgovci su ponudili radnu verziju spiska 50 + 20 artikala, kako bi prije svega socijalno osjetljivim kategorijama učinili dostupnim najpotrebnije životne namirnice.

min trg sastanak

- Nastavljamo dijalog u partnerskom duhu i tražimo najbolje rješenje sa predstavnicima Udruženja poslodavaca iz sektora trgovine, kako bismo odgovorili izazovima tržišta. Čuli smo i važne napomene predstavnika udruženja potrošača Radna grupa će nastaviti dogovarati detalje, a načelni dogovor je da će od petka 50-tak proizvoda biti sniženo i zaključano - kazao je federalni ministar trgovine Amir Hasičević.

On je podsjetio da je prošlogodišnji projekat ‘’zaključavamo cijene’’ u kojem su učestvovali trgovci koji imaju 1.500 prodajnih objekata imao pozitivne rezultate i omogućio kupcima uštedu od oko 60 KM na korpi proizvoda čija je cijena bila zaključana.

- Vidimo da zemlje u okruženju uvode administrativne mjere poput ograničavanja marži, ja sam i dalje mišljenja da dogovorom može pronaći najbolje rješenje i osigurati povoljnije cijene osnovnih prehrambenih i higijenskih proizvoda - dodaje Hasičević.

- Trgovci su pokazali dobru volju i opredjeljenje da na fonu prošlogodišnjeg projekta ‘’zaključavamo cijene’’ i ovaj put izađemo u susret našim kupcima i pokažemo društvenu odgovornost. Pridružili su nam se pojedini proizvođači, a još uvijek očekujemo da će se pridružiti i dobavljači kako bismo u toj sinergiji napravili najbolji rezultat – izjavio je domaćin sastanka Nihad Imširović, direktor Konzuma u BiH.
Imširović je napomenuo da ovaj projekat, kao ni prethodni, nije osmišljen kako bi osigurali niske cijene za luksuzne proizvode, već da se socijalno osjetljivim kategorijama omogući da mogu sebi osigurati osnovne životne namirnice po prihvatljivim cijenama.

Učesnici sastanka naglasili su da na listi proizvoda sa sniženim i zaključanim cijenama ni ovoga puta neće biti najjeftiniji i nekvalitetni, već proizvodi koji se najčešće prodaju.

Projekat će trajati tri mjeseca, a dogovor je da se svakih 30 dana analizira spisak i visina cijena kako bi se izbjegli gubici ukoliko dođe do naglih poskupljenja na svjetskom tržištu.
avaz.ba